/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ratslør/styrslør
Fra : Rotta
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 23-01-08 10:38

Jeg har en scooter, hvor når jeg sidder på den og dejrer styret går der lige 5 cm inden hjulet dejer med, det er kun når jeg sider på den ikke når den er på støtteben.
altså det sker kun når der er tryk på fordæket..

hvad kan det skyldes og hvordan kan man lave det.. ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-01-08 11:11

Det må du se at få lavet. Der kan jo ske et alvorligt uheld/Ulykke hvis forhjulet falder af medens du kører 50 km timen. Hen og få det repareret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-01-08 11:28

Hvor måler du 5 cm
Normalt angived en retdrejning i ° ( vinkelmål.)

Det kan være for stort og blødt dæk, som ikke følger med.
Det kan også være løse eger. Slør i selve styret er meget usædvanligt på en cykel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 12:44

Altså kan du dreje med styret uden at hjulet drejer med ?? Hvad så hvis du tager forbremsen medens den står på jorden og skubber kører frem at der er slør på 5 cm altså den siger feks. klonk klonk?? Hvad for en model er det??og mig bekendt er der da vist ikke eger på din scootermodel ??
Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-01-08 13:06

Der er noget som er ved at løsne/falde fra hinanden.
Du må have afmonteret dit forreste skjold indtil du kan se hvor sløret er. -Og få det laver straks.
Det er måske i heldigste fald bare at det skal spændes sammen, men det kan jo også være noget som er knækket.

Kommentar
Fra : Rotta

Dato : 24-01-08 11:18

ja det er ikke cm, men grader ja.. har alle skjole af men det kan ikke være forstort forhjul fordi det er std men for blødt kunne måske godt være .. og det sker kun når der er tryk på forhjulet, og nej der er ikke eger på min scooter ;D

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 31-01-08 18:11

Prøv at rokke med hjulet, hvis det kan rokkes fra side til side eller op og ned lidt, så er det nok nærmere lejerne i hjulet der ikke er stramme..