/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
problemer med mailto-kommando
Fra : janinna
Vist : 1469 gange
300 point
Dato : 23-01-08 09:13

hej.. når jeg klikker på en mailadresse i internet explorer og incredimail( windows mail)
(dvs. en mailto-kommando ) får jeg en fejl der lyder "handlingen kunne
ikke udføres, da standardklienten til post ikke er installeret
korrekt."

hvordan kan jeg løse det problem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 09:37

Ved at installere det postprogram du har valgt til standard.....

Og hvad har invcredimail med widows mail at gøre ??????

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 09:42

hej har installeret standart program ,bruger incredimail
og det hjælper ikke.

den gør det ved både windows mail og incredimail, det var det jeg ville skrive.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 10:02

Prøv lige at gå i funktioner > internetindstillinger > programmer > der stå hvilket program der bruge til hvad.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 10:31

bruger vista
og der står at internet xplorer er standart webbrowser
og under angiv programmer står der at standaterene er angivet ved incredimail.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 23-01-08 11:59

standater ved jeg ikke hvad er og standarter er flag og lignende mærker for hærenheder.

Det har ikke noget med emnet at gøre.

Incridimail vil åbenbart ikke samarbejde med din netbrowser og dit operativsystem.
Brug et professionelt mailprogram. f.eks outlook

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 12:00

Tja - så burde den vel også kalde på incredimail, ved mailto.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 12:03

har lige installeret microsoft office outlook 2007
og det virker, men det har Incredimail og windows mail også gjort, indtil jeg lige har geninstalleret vista??
hvad kan være gået galt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 12:45

Der er jo flere måder at "geninstallere" på.
Recovery / reparation med det medfølgende program recovery-CD

Eller en helt ny installation hvor det er vigtigt at alle drivere bliver lagt ind fra medfølgende CD til motherboard / hentet fra nettet.

Er der nogen gule advarsler i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 13:00

den er geninstalleret med recovery cd
ingen gule advarsler i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 13:14

janinna - du skal ikke tage dig af sure opstød, selvfølgelig er det da dig som bestemmer om du vil bruge Incredimail.

Desværre har jeg kun snuset meget lidt til Incredimail, som i øvrigt har noget flot brevpapir og sjove tegninger.

Kender du denne: http://www.hirsenet.dk/gave

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 13:17

hehe meget morsomt

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-08 13:19

Den var fed eyvind.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 13:21

Det er en jeg fik fra en af mine venner som også bruger incredimail..........men jeg kan ikke kontakte vedkommende nu, og spørge hordan de bruger det i Vista..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 13:47

www.incredimail.com
rul ned i bunden og klik på gallery
rul ned ibunden og klik på hjælp
skriv vista i søge feltet
nu får du mulighed for at hente en Vista compatibel incredimail (til 32 bit system)

Jeg har ikke selv prøvet.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 14:31

hej har installeret det igen og nu lader det til at virke, men nu skriver den "er " og "at" med stort??
ikke med det samme, men når jeg rykker for at skrive næste ord

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 14:41

Det er måske din stavekontrol som er i funktion - måske efter et (.) eller ved start af linie. ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 14:52

Incredimail skriver pr. automatik IKKE med stort efter tegn hvor man NORMALT skriver med stort eller TVUNGEN linieskift....

Så du må have en fejl i din opsætning - det er vel ikke sådan at du bruger word som emaileditor ????

Har du husket at køre med DANSK stavekontrol ???

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 14:55

har fundet ud af det,den stod på engelsk kontrol og så at den automatisk skrev stort derefter,har fjernet markeringen,så nu virker det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 15:11

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 15:14

ok, men hvordan med pointne?
ved ikke hvem der skal have dem?
da jeg syntes at flere har hjulpet mig.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-08 15:23

Giv dem til børnene i Afrika
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 15:25

Og de har sikkert ALLE været glade for at kunne hjælpe dig, men der kun EEN du kan give point og lukke spørgsmålet og den ENE vælger DU...

Sådan er reglerne desværre.....

Resten er i øvrigt glade bare spørgsmålet bliver lukket (uanset hvem der får point)......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 15:35

Afstår fra point.

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 23-01-08 15:47

Tak for svarene alle sammen.