/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Problemer med at åbne og gemme
Fra : MayniaQ
Vist : 634 gange
200 point
Dato : 23-01-08 08:25

Hej.

Når jeg skal åbne en tegning, trykker jeg på open. Normalt kommer der et vindue frem, hvor jeg så kan finde den tegning jeg vil åbne... Men ikke mere... Nu skriver den nede i kommandolinien at jeg skal skrive hele stien til den fil jeg vil åbne.

Når jeg vil gemme, ber den mig først om at skrive i hvilken format filen skal gemmes og derefter skal jeg skrive hele stien til hvor jeg vil gemme den og hvad den skal hedde.

Dette er alt for besværligt, da jeg ikke altid ved præcis hvor filen skal gemmes/hentes fra.

Nogen der kan hjælpe mig?
(Jeg arbejder i autocad 2002)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-01-08 08:51

Jeg kan ikke huske - hvordan man gjorde i AC 2002
Men du kan klikke i menulinien på "Filer" nederst er skulle de seneste anvendte vises.
Under "Filer" har du også åben.
Opstarts dialogboksen findes formentlg under "Funktioner" -> "Indstillinger".
mvh Ben

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 23-01-08 09:12

Det kan godt være det har noget med indstillingerne at gøre, men ved ikke hvad jeg skal gøre for at få denne dialogboks tilbage...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-01-08 09:29

Hm
Du skriver ikke så meget der kan hjælpe mig på sporet men...

Jeg har en bog om 2004 den siger at du under, "TOOL" har en "OPTION" og under [fanebladet ] "SYSTEM" skal der være et punkt "Startup:" med et rullefelt hvor du kan vælge "Show Startup dialog box".
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 23-01-08 12:01

Nu har jeg prøvet at gå ind i Options - System, men det hjælper ikke, lige meget hvilken mulighed jeg vælger. Det har ikke noget at gøre med når jeg åbner programmet, men når jeg vil åbne/gemme en tegning.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg bedre skal forklare det, men håber da du/I vil spørge om de ting I har brug for at vide for at kunne hjælpe mig.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 23-01-08 12:26

Hej MayniaQ !

Fejlen ligger i at der er "slukket" for dialogbokse. Der er en variabel der styrer om dialogbokse vises eller ej.

Jeg sidder ikke lige ved en autocad, men jeg skal se om jeg kan finde den senere i dag.

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 200 point
Dato : 23-01-08 12:32

Hej igen !

Jeg tor du skal eksperimentere med kommandoerne "filedia" eller "cdmdia".

Jeg vil mene at Filedia=1 er nok.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-01-08 12:48

Hej MayniaQ
Den hurtige metode er at lave en geninstalation.
Så får du den tilbage i jomfrulig udgave..
mvh BEn

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 23-01-08 12:54

meiland > hvor finder jeg de variabler?

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 23-01-08 14:04

Hey, du havde ret meiland. Jeg skrev filedia i kommandolinien og satte den til 1. Nu virker det igen... Tusind tak!

Godkendelse af svar
Fra : MayniaQ

Dato : 23-01-08 14:06

Tak for svaret meiland.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 23-01-08 19:37

Tak for pointene.

Det var godt du fandt ud at du skulle skrive filedia i kommandolinien. Det havde jeg ikke lige tænkt på.