/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Mine hunde med til New Zealand
Fra : Zeph
Vist : 3467 gange
20 point
Dato : 22-01-08 21:47

Hej alle sammen!

Jeg ligger inde med et spørgsmål, som jeg ikke selv har været i stand til at finde svaret på lige pt, og Birgitta (bla. inde fra hunde-forum) anbefalede mig dette sted.. Så nu håber jeg på det bedste..

Sagen er min familie og jeg så småt er ved at planlægge at flytte til New Zealand. Det medfører et stort tab da vi i forvejen selvfølglelig må sælge vores gård, og vores fire elskede heste, da det simpelthen er for langt væk at tage dem med.. (Tvivler på det næppe er (hensigtsmæssigt) muligt at flytte heste så langt, for ikke at nævne overhovedet at få dem ind i new zealand?)

Men vores små firbenede familiemedlemmer, som her består af to fantastiske labradorer kan vi simpelthen ikke undvære, og selvom det formentlig bliver et helvede med karantæne og bunkevis af regler, ser vi altså de kommer med os, også om på den anden side af jorden..

Jeg lovede at sætte mig for opgave at finde ud af hvordan det foregår, men jeg er lidt på bar bund da jeg ikke lige syntes at kunne finde noget sådan umiddelbart, derfor spørger desperat efter råd alle jer.. Ved i hvad der er af sådanne regler?
Er det egentlig overhovedet muligt..? (nu ved jeg personligt New Zealand er ret strikse med dyr/fødevarer osv osv udefra, men mener en bekendt nævnte det bestemt ikke var umuligt. Svært, men ikke umuligt.), eller/og er der i det hele taget nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde ud af hvilke regler der er, for karantæne osv, eller måske har en idé om hvem/hvor jeg kan spørge?

Igen, som sagt er intet overhovedet sikkert endnu, men hvis det rent faktisk skulle gå i oplevelse er det jo temmelig smart at have styr på sagerne i forvejen, så håber da nogen ligger inde med et svar, det betyder utroligt meget for mig..

- De bedste, håbefulde hilsner, Selma..

(Ja undskyld for de få point der gives, men er ny og det er sådan set alt jeg har.. håber folk ikke går for meget op i det, og overlever.. Jeg har virkelig desperat brug for hjælp..)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 21:49

http://www.nzconsulate.dk/composite-50.htm

De kan helt sikkert svare dig....

Det er jo DEM der bestemmer....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-01-08 21:58

her kan du læse meget om transport af dyr på længere rejser. Pøj pøj med jeres nye tilværelse
http://www.trustforwarding.dk/default.asp?NavID=1205

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-01-08 22:03
Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-01-08 22:42
Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-01-08 22:47

Efter at ha' kigget lidt i linket, kan jeg da kun anbefale at finde den store tegnebog frem....det kommer til at koste i hvert fald 25000,- at få de to hunde med, og de skal være i karantæne mindst en måned (prisen inkluderet i de ca 25000)

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 20 point
Dato : 22-01-08 22:55
Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 23-01-08 09:42

Snak med din dyrlæge, han kan sikkert hjælpe dig med et svar, han skal i alle tilfælde med i billedet

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-01-08 16:07

Håårh... Sikken en masse links...
Og hvor er det svært at se, hvilke regler der gælder lige netop for to danske labber, der ønsker at flytte til New Zealand...
SKAL de i karantæne, eller hører vi til de lande, der ikke behøver at sætte hundene i karantæne.
Jeg synes det er til at blive rundtosset over..
Og så alle de der vaccinationsoplysninger...

I hvert fald ser det ud som om vaccinationerne skal startes ½ år før afrejse. Så det er nok første trin..

Men hvis I slet ikke er startet med egentlige undersøgelser, så er aller-allerførste trin jo nok at finde ud af, om I tobenede kan få varig opholdstilladelse?? Det er der jo regler for også...

Alt kan sikkert lade sig gøre. Men det koster. De to labber kan risikere at blive nogle rigtig dyre labber.
Hvor gamle er de? --Og er de HELT sunde og raske?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 16:21

http://www.nzconsulate.dk/composite-50.htm

Jeg kan ikke rigtig se problemet...

Konsulatet her kan da give et præcist svar - de er her NETOP for at varetage NZ regler.....

Godkendelse af svar
Fra : Zeph

Dato : 25-01-08 15:08

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : Zeph

Dato : 25-01-08 15:12

Birgitta: Njaeh, jeg ville mene første skridt er at finde ud af om mine forældre kan få arbejde dernede, og om vi overhovedet kan flytte/skal derned. Så tager vi den derfra.
Og med skal de. Uanset pris. Lyder iøvrigt meget rigtigt med de 25.000 for to hunde.. I hvert fald hvad jeg kunne se også på det link der var fra Dova..

Og ja, de er helt sunde og raske. Den ene er lige blevet 1 år, den anden er så en ældre dame på 11.

Men tusind tak til alle sammen for nogle rigtig gode svar, og utroligt nyttige links. Tror jeg sammen med mine forældre vil skrive til nogle af de organisationer, og få nogle præcise svar på hvilke krav der er med to hunde fra Danmark til New Zealand, og få læst alle linksene ordentligt igennem. Atter tak!

Fortsat god dag herfra.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-01-08 15:25

Jeg siger også tak.

God tur, hvis det bliver aktuelt.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-01-08 15:30

Hvis det er noget, der ligger år ud i fremtiden, så KAN det jo være, at det kun bliver én hund, det drejer sig om... Alt ud over 10 år er jo en foræring...

Måske er det også lidt synd at plante så gammel en hund om..

Men held og lykke med det, også herfra.