/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Overbegavet
Fra : TheOsirisDK
Vist : 898 gange
100 point
Dato : 22-01-08 21:34

Hvad vil det egentlig sige at være overbegavet?

Kom op og diskuterre lidt over det da jeg mener det er det samme som det at være intelligent.

Mens vedkomne mener at det er en sygdom, på samme måde som autisme, hvor hjerne halvdelene ikke arbejde korrekt sammen og derfor bla resultere i talebesvær og socialproblemer.

Hvad er den egentlige defination på "overbegavethed"?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 21:39

Ordet er hjemmelavet....

Man kan IKKE være overbegavet, men mere begavet end andre.....

Annuller spørgsmålet
Fra : TheOsirisDK

Dato : 22-01-08 21:40

Fandt selv svaret. duh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-08 21:41

Det er ikke nogen sygdom at være overbegavet, mange kan finde på at sige det af ren og skær misundelse.

Autisme er en sygdom, hvor nogle autister kan få særlige evner, tænk på filmen Rain mann

her kan du læse lidt om overbegavede børn

http://www.ungmor.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=108&mode=thread&order=0&thold=0

og her om autisme

http://da.wikipedia.org/wiki/Autisme