/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genvej til skrivebordet?
Fra : cristian2
Vist : 574 gange
10 point
Dato : 22-01-08 21:21

Jeg har netop formatteret XP + servicepack 2 + opdateringer på min bærbare pc. Hidtil har jeg haft et lille ikon i nederste bjælke på skrivebordet, og når jeg trykkede på dét, lagde alle åbne filer sig ned og jeg røg direkte ind på skrivebordet. Men nu er den lille genvejsknap til skrivebordet der ikke mere.

Er der nogen der ved hvor jeg finder den henne?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 21:28

her er en opskrift på hvordan du laver en ny :)

Lav en ny tekstfil og skriv følgende i den (brug notepad og ikke et program som word)

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Herefter skal du gemme filen som: "Vis Skrivebord.scf" Filen får herefter automatisk et ikon skom ligner det gamle vis skrivebord, og du kan nu trække det tilbage til din hurtig start menu.

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 20 point
Dato : 22-01-08 21:29

Højreklik på den blå linie nederst, vælg "egenskaber" og set mærke i "Vis hurtig start"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-08 21:31

Eller måske bare h-klik på processlinien og klik på lås proceslinien > nu åbner den
så kan du måske skyde den hullede linie til side så dine ikoner kommer frem.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-08 21:59

Og så den rigtige . Højreklik på værktøjslinien -> Værktøjslinier -> Hurtig start.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 22:06

Alle gode forslag, men INGEN af dem laver iconet HVIS det er SLETTET

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-01-08 22:20

Det er formentlig bare skjult

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-08 22:42

Fantastisk!

Jeg kunne nøjes med WinXpeter's råd. Men mange tak til jer alle samme.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-08 22:42

Tak for svaret WinXPeter.

Kommentar
Fra : Sunowich