/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lokalt netværk
Fra : Yssil
Vist : 2108 gange
200 point
Dato : 22-01-08 20:23

Vi har 2 stationære og en bærbar computer og har en LAN forbindelse og en router. Jeg har lige fået en ny bærbar med VISTA (de stationære har XP) Da jeg skulle forbinde den bærbare gik der helt koks i det lille netværk. Der er fint kontakt til nettet fra alle tre computere, men ikke mellem computerne. Den printer vi deler virker dog på begge stationære og den bærbare finder også printeren, men vil ikke udskrive(det kan så skyldes at printeren er for gammel (3 år) til at Vista vil arbejde sammen med den? måske) Når jeg går ind i netværksteder/arbejdsgrupper kan jeg ikke se de to stationære kun den bærbare og det kunne jeg ellers da jeg lige havde oprettet det. Går jeg ind i netværlsteder/vis arbejds grupper på den ene stationære kan jeg se alle tre men ikke få kontakt til vores dele mapper. Klikker jeg på den bærbare siger den at stien er ugyldig eller jeg ikke har adgang - få adgangskode hos administrator. Klikker jeg på den anden stationære kommer der en firkant, hvor der skal tastes adgangskode for at få adgang. Går man ind i netværksteder/vis arbejdsgrupper fra den anden stationære vises kun de stationære, men der er så fint adgang til den anden stationæres delemapper + den pinter som er installeret på den.
Ja, det blev godt nok langt, men jeg håber det gav lidt mening og at der er en som kan hjælpe mig lidt. Det må gerne skæres ud i pap, hvis I har nogle forslag til, hvordan jeg får det til at virke igen. Jeg har ikke meget kendskab til computere og netværk.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-08 20:47

1. De er vel i samme arbejdsgruppe.
2. Alle skal åbne for deling af printere og mapper. selve mappen deles sæskildt
3. alle bør evt. have en mappe som deles ud
4. Du kan prøve at pinge de andre computere sådan:

Start > kør > cmd > ok > du har nu et sort vindue >
C:\dokuments and settings\dit navn>ping computernavn [tryk enter]
som bør give 4 svar (ej time out)
eller:
C:\dokuments and settings\dit navn>net view[tryk enter]
som bør vise de computere som er i samme netværk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-08 21:24

VISTA har det med at køre med en høj sikkerhed. Du kan prøve at sænke den, eller måske helt afbryde den, for at sikre dig, at der kan skabes kontakt.
Hvis du kan få det til at spille, kan du langsomt hæve sikkerheden på VISTA igen, trin for trin, for at se hvornår den er for høj til lokalnetværket.

Kommentar
Fra : sik420

Dato : 23-01-08 13:03

du kan prøve at avkoble den printern det hjælper og så starde på din bærbær og brøve i gen det kan ikke pase at det kan ske du kan da prøve og kig på dene hjemeside www.vista.dk

Kommentar
Fra : sik420

Dato : 23-01-08 13:06

eller kige på dene hjemeside www.bærbarxpvista.dk eller barer www.xp.dk eller www.bærbar.dk eller www.3årsprintertilenvista.dk

Kommentar
Fra : sik420

Dato : 23-01-08 13:08

husk jeg kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : sik420

Dato : 23-01-08 13:10

du kan ogse brøve det her www.bærbar.com
eller www.vista.com www.bærbarvista.com

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 23-01-08 17:54

Tak for jeres hjælp Nu virker netværket mellem de to stationære, men stadig problemer med den bærbare(VISTA) Tror muligvis at det er fordi "genkendelse" er slået fra. Problemet er så, at jeg IKKE kan finde det punkt "genkendelse".......når jeg går ind i Netværksteder og deling, så findes det punkt IKKE. HVOR FINDER JEG DET???????
PS. Vi kan godt se den bærbare på de to stationære, men ikke få kontakt kun meddelse om at stien er ugyldig og vi skal have tilladelse.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 26-01-08 12:53

Nu er problemet opklaret Det var mit antivirus program som blokerede.