/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgang Nægtet.
Fra : SoHappy
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 22-01-08 15:28

For en del år siden fik jeg geninstalleret mit windows xp sp2 da jeg desværre glemte min kode.

Du har jeg en mappe fra den gamle bruger som jeg ikke kan slette den. der står bare:

C:\Documents and Settings\Lars Muldvarp er ikke tilgængelig

Adgang nægtet

Nogen der ved om det kan være "farligt" for min pc at slette den og hvordan kan jeg gøre det slette den når jeg ikke engang kan gå ind i den?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-01-08 16:11

på min står der en adgangskode forneden på forsiden - jeg har aldrig haft brug for den så jeg ved ikke hvordan.

Kommentar
Fra : SoHappy

Dato : 22-01-08 16:13

Tror ikke du forstår.

Mappen ligger inde i Documents and Settings sammen med min nye mappe.
Jeg kan bare ikke komme ind i den gamle mappe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 16:15

Det er nok fordi den IKKE eksisterer....

Den er et skyggebillede - eller du er IKKE administrator....

Kommentar
Fra : SoHappy

Dato : 22-01-08 16:16

refi.

Den både eksisterer og fylder.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-01-08 16:18

nej jeg tror heller ikke jeg forstår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 16:22

HALLO

Hvis du har installeret XP påny kan en gammel mappe jo ikke eksistere...

Har du FLYTTET hele dokumentbeholdningen fra den gamle til den nye er det jo logisk den følger med...

Så er adgang nægtet da der jo tidligere skulle logges på DEN bruger.....

Så en tur i dosmode og slet den med deletekommando....

Kommentar
Fra : SoHappy

Dato : 22-01-08 16:39

Refi.

Prøv at komme med en forklaring?

Jeg forstår princippet men ved ikke hvordan jeg kommer i dos mode og kender ikke kommandoen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 16:50

START
Kør
skriv command
Tryk OK

Find biblioteket og slet det med

del dir xnavnetx

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-08 16:54

Sådan overtages ejerskab af en mappe
Bemærk! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative legitimationsoplysninger. Hvis du kører Microsoft Windows XP Home Edition, skal du starte computeren i fejlsikret tilstand og derefter logge på via en konto, der har administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed.

Hvis du bruger Windows XP Professional, skal du deaktivere Simpel fildeling. Som standard bruges Simpel fildeling i Windows XP Professional, når der ikke er noget domæne tilsluttet.

Yderligere oplysninger om, hvordan dette skal gøres, finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
307874 (http://support.microsoft.com/kb/307874/) Sådan deaktiverer du simpel fildeling og angiver tilladelser til en delt mappe i Windows XP (artiklen er evt. på engelsk)
Sådan overtages ejerskab af en mappe: 1. Højreklik på den mappe, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
2. Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
3. Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
4. Klik på dit brugernavn på listen Navn, eller klik på Administrator (hvis du er logget på som administrator), eller klik på gruppen Administratorer. Hvis du vil overtage ejerskabet af mappens indhold, skal du markere afkrydsningsfeltet Erstat ejer af underbeholder og objekter.
5. Klik på OK, og klik derefter på Ja, når du får vist følgende meddelelse:
Du har ikke tilladelse til at læse indholdet af mappenmappenavn. Vil du erstatte mappens tilladelser med tilladelser, der giver dig fuld kontrol?

Alle tilladelser bliver erstattet, hvis du klikker på Ja.
Bemærk! mappenavn er navnet på den mappe, du vil overtage ejerskabet af.
6. Klik på OK, og anvend derefter igen de tilladelser og sikkerhedsindstillinger, der skal gælde for mappen og dens indhold.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 16:57

Ellers læs videre her...

http://www.datafiction.dk/demo/dos2_01.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-01-08 17:23

pallebhansen har svaret det korrekte svar. Du har garanteret fået lagt XP ind oveni og derfor har du nu ikke ejerskabet over din gamle mappe. Men følg du blot pallebhansens råd

Godkendelse af svar
Fra : SoHappy

Dato : 22-01-08 18:04

Tak for svaret pallebhansen.

Det virkede perfekt da jeg lige fandt ud af det.