/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Müslibar
Fra : sødprinsesse
Vist : 10277 gange
120 point
Dato : 22-01-08 14:23

Hej!

Er der nogle der har en VIRKELIG god opskrift på müslibar?
Som er meget sund!

Jeg er på vægtvogteren, og må helst ikke få for meget sukker...

p.s jeg har tjekket opskrifter.dk og maduniverset.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 14:34

Ubesvarede 8
- Besvarede 3
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 14

Er du ikke mere interesseret i HVORDAN Kandu virker

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-01-08 14:36

Her er der en opskrift. Tja det er jo slik, så det er nok ikke noget du skal spise for tit

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=25809&Muslibar

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-01-08 14:40
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-08 14:47

Jeg har en K A N O Nopskrift på müslibar, men med 8 ubesvarede spørgsmål fra den søde prinsesse, er der ikke store chancer for at hun lukker dette spørgsmål, så jeg holder min mund.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 22-01-08 14:51

Ærligt..... Jeg kan ikke finde ud af det!!

Jeg har prøet flere gange... og når jeg accepterer svarerne, kan jeg ikke finde ud af om alle får point eller hvordan det virker..........
Vær sød og giv mig en forklaring.........

Og kom så med den opskrift

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-08 14:52

Kom så Refi.. Du forklarer LOOL

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 70 point
Dato : 22-01-08 14:56

http://www.kandu.dk/faq.aspx

Citat
kan jeg ikke finde ud af om alle får point

Du mener 120 kommentarer giver 1 point til hver - eller hvad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 15:00

Det er jo ikke første gang - så det har da virket for dig....

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 22-01-08 15:20

Nej... men jeg er ikke sikker på hvordan det virker...!!

Er det alle svar jeg godkender der får 120 point?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-01-08 15:23

du skal godkende/acceptere det svar, som du syntes bedst om. Den godkendte, og kun 1, får så de 120 point. Er du med?

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 22-01-08 15:23

Altså refi

Du brokker dig altid over andre her inde......... jeg sidder her ikke for point´s skyld, men fordi jeg synes det er en fed side........
Hvis du vil have man skal give point, så må du da også hjælpe mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 15:51

Det er lige sket af HelleBirgitte....

Og der er IKKE nogen der brokker sig..... (det er sandelig ment i en positiv mening)

HVEM du accepterer ligger jo HELT op til dig - det gælder også dine øvrige spørgsmål der er åbne...

Selvom du accepterer det svar du kunne bruge kan der STADIG skrives i spørgsmålet - det kan der IKKE hvis Kandu lukker det for dig - og så mister DU point.....

Så læs betingelserne når du nu syntes Kandu er så god - så er der også muligheder for den STADIG er god

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-08 15:53

Det svarer til, at du går ind til bageren og siger: Jeg kommer her ikke for pengenes skyld, men fordi jeg synes det er noget godt brød I har".

Det vil da glæde bageren, at du kan li hans brød, men det kan han lissom ikke rigtig leve af, når du ikke betaler ham for brødet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-08 15:55

Hvad er det jeg hører Refi Brokker du dig over alle andre???

Det stopper du med øjeblikkelig... forstået??? Ellers kender du konsekvenserne - Et døgn alene med Suno og EC BASTA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 15:59

Kan jeg ikke nøjes med en advarsel og slippe med den ½ straf (jeg vil SELV vælge hvem)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-08 16:01

Jo hvis du lover ikke at brokke dig over andre, med mindre det er berettiget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-01-08 16:10

Det er vedtaget...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-08 16:12

Så skal der drikkes forlig ik?? Er der ikke noget som hedder det??

Og Sødesesse... Du lukker bare (altså trådene lool), og så snart du er færdig, så skal du få müslibaropskrift så der ikke er et øje tørt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-08 16:34

Nå hvad blir det til prinsesse. Skal du ha den opskrift eller hvad???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-08 22:27

Nååå du vil ikke lukke dine spørgsmål Prinsesse

Ja ja det bestemmer du jo selv, når det kommer til stykket, men som du ved (måske) ingen arme, ingen småkager = åbne sp. ingen müsliopskrift

Godkendelse af svar
Fra : sødprinsesse

Dato : 23-01-08 08:33

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-01-08 09:23

Flot Prinsesse...

Det går fremad. Nu fik du lukket 1/9 af dine åbne sp. så nu får du ca. 1/9 af opskriften.

Ingredienser Müslibar

20g smør
½ dl. grofthakkede mandler (skal ikke smuttes)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-01-08 09:28

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 09:29

Sadist

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-01-08 09:31

MIG????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 09:33

Og for at det ikke skal være løwn opdager sødprinsesse slet ikke du har kommet med "en del" af opskriften.....

Du må sende den som PM

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-01-08 09:36

Tjaeee Nu er jeg jo ikke meget for at bryde ind i folks privatliv, men jeg kan jo snakke med hende ovre i hendes tatoveringsspørgsmål.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 23-01-08 09:46

Altså jeg er på arbejde............ Jeg får lukket de andre når jeg får tid.................
Og mht. opskriften på müsli bar..... så gør det ikke noget...................
Fandt en opskrift igår....nam nam.............. nu ville du nok ønske du havde været mere sød, så du fik lov at smage.............. men nææh nej... nu kan du selv gå ud og bage kan du!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-01-08 09:47

HEHEHE Prinsesse... Du har jo osse humor. Det er bare ok

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-01-08 09:49

PS.

Forresten er jeg sød, bare spør på Kandu. F.eks kan du spørge Suno eller EC

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-01-08 18:27

Hva så Prinsesse.... Har du overarbejde??

Så lige, at du kun mangler at lukke 7 sp. og et par stykker af dem er jo ikke så gamle, så reelt drejer det sig jo kun om 5 sp. du ikke har lukket. Derfor releaser jeg ½ delen af opskriften på müslibar

Citat
Ingredienser:

20g smør
½ dl. grofthakkede mandler (skal ikke smuttes)
½ dl. grofthakkede hasselnødder
½ dl. rosiner
1 dl. kokosmel
2 dl. müsli med frugt og nødder
1-1½ dl. fast honning (pas på ikke at bruge for meget)
evt. revet skal af en ½ appelsin
bagepapir
et lille fad med kant og ca. 20x12 cm

Alle målene er ca. angivelser, da müsli kan variere meget

Fremgangsmåde.......... LOOL Spændende ikke??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-08 18:28

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-01-08 18:34

sjovere end håndbold

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-01-08 18:36

Jeg tror Prinsessen er en rigtig sød pige.... Det siger min intuition mig

Håndbold... Hvor henne, hvem spiller. Nå det er ligemeget, det går alligevel for hurtigt til mig. Jeg er bedst til, som tidligere beskrevet, pælesidning.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 24-01-08 07:58

Godt så!
Nu har jeg annulleret og accepteret alle mine spørgsmål...........!!!

JA!!! Selvfølgelig er jeg en sød pige......... derfor har jeg da heller ikke brug for opskriften på sådan en sukker stang!! Det var en SUND müslibar jeg ledte efter......

Brokrøv!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-01-08 08:13

God morgen Prinsesse.

Det var sørme flot. Kan du se, du kan jo godt, når du vil.
Om du vil eller ej, så skal du have den opskrift, og hvad sundhed angår, så bemærk at det er honning der er i. Nu kan man nok ikke få en 100 % sund müslibar, med mindre den er lavet af spinat og vitaminpiller, og hvordan smager den så

Og du mener osse selv, at du er noget af en lille steg. Nu er det vel ikke noget du siger, bare fordi du så, at jeg mente det ? Jamen Prinsesse, kig forbi når du har fået din lille alf med blomster på din yndige nummer, så ser vi på den og får os en müslibar.

Kan du have det rigtig godt, og good luck med dit skrumpestunt

Hermed den komplette opskrift på en næsten sund müslibar:

Citat
Ingredienser Müslibar

20g smør
½ dl. grofthakkede mandler (skal ikke smuttes)
½ dl. grofthakkede hasselnødder
½ dl. rosiner
1 dl. kokosmel
2 dl. müsli med frugt og nødder
1-1½ dl. fast honning (pas på ikke at bruge for meget)
evt. revet skal af en ½ appelsin
bagepapir
et lille fad med kant og ca. 20x12 cm

Alle målene er ca. angivelser, da müsli kan variere meget

Fremgangsmåde

Smelt smørret på en stor pande. Kom nødder og rosiner på og rist dem hurtigt ved ikke for kraftig varme. Tilsæt müsli og kokos og rør godt rundt. Kom honning og appelsinskal ved og rør til det er helt smeltet. Pas på varmen - det må ikke blive branket. Konsistensen skal være sammenhængende og ret fast. Kom bagepapiret i fadet, og kom massen i. Brug bagepapiret til at trykke den flad og helt ud til kanterne. Læg papiret over, og lad massen blive helt kold. Vend den ud på et bræt, og skær den i firkanter med en skarp kniv dyppet i varmt vand. Opbevares i bagepapir i en kagedåse eller lignende.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 25-01-08 12:45

Tak - den ligner meget den jeg selv lavede............
Og de smager faktisk p.... godt............ bortsat fra at kokos, nødder, honning, tørret frugt ikke ligger i kurven med sunde varer

Ja, selvfølgelig er jeg en lkker steg! Hvad regnede du med............ det ér en prinsesse da!!
DAAAAAAAHH