/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dørbeklædning Octavia
Fra : olestampe
Vist : 7194 gange
77 point
Dato : 22-01-08 11:54

Jeg skal have dørbeklædningen af i h. side, da el-hejset er gået i stykker. Jeg kan kun finde nogle skruer i bunden af dørbeklædningen samt lidt op af siden. Hvordan kommer jeg videre?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-01-08 12:04

Afmonterer alle håndtag, og sætter en fladmejsel ind under og presser fra hinanden.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 12:16

Den sidder højst sandsynligt også med plastclips i selve beklædningen der skal trækkes ud af nogle huller de er trykket ind i så ikke beklædningen sidder og blafrer og så håndtag og knappen v vindue til at åbne låse manuelt kan også lie skrues af og beklædningen der er løsnet og holdes skråt ud fra døren løftes af stålstangen der sidder tilbage efter åbne låse knappen er skruet af

Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 22-01-08 12:23

Der sidder nogle skuere inde bag håndtaget. De skal fjernes også dem nede i bunden så er beklædningen lige til at løfte af.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-01-08 12:38

hvis du har planer om at gå og skrue i din bil, så er det en god hjælp at købe : http://thansen.dk/search.asp?c=1624716063&n=1700019028

det er en håndbog over netop din bil. Jeg har til begge mine og deri står bla. hvordan jeg piller dørbeklædning af. faktiks hvordan jeg skiller hele lortet af..hehe..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 12:40

Skal han købe T.Hansen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-01-08 13:26

hmm..havde nu fundet den frem.. nå.. men søg efter :haynes skoda
så dukker reperationshåndbogen op

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 13:38
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 13:39

Skulle lige prøve det kan den simpelthen ikke få med i linket Hmm underligt

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-01-08 14:06

men på den anden side... så var det måske ikke helt dumt at købe thansen.. så kan vi andre vel få lidt rabbat

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 14:28

Fed ide vi ka splejse Hi hi

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-08 15:24
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 15:40

Blærerøv

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-01-08 16:19

hadder folk der liiiige skal vise hvad de kan..
Hvis man nu skriver til moderator, mon så ikke man kan få sådan et blærerøvs indlæg slettet..hehe..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-08 16:43

Jo, han skal ud

Kommentar
Fra : torbens1

Dato : 24-01-08 10:19

Der er mange dårlige råd, og så er der alle dem der slet ikke har noget at gøre med sagen. F.eks. er jeg flere gange stødt på Pallebhansen, hvad gør du med sådan nogle. Jeg er endnu ikke så dreven i at bruge Kandu, men jeg mener man kan udelukke svar fra nogen i fremtiden. Har du benyttet dig af det?

Så er der Octavia. Jeg har en 75 HK fra 1998 som nu har kørt 150.000 km. Jeg har været godt tilfreds med den. Jeg har fået skiftet, tændspolen, 2 dørlåse, tændspole, startkontakt i ratstammen. I forhold til tidligere, hvor jeg selv reparerede næsten alt f. eks. skiftede tandrem, synes jeg at alt på Octaviaen er for vanskeligt for søndagsmekaniker.

Jeg bor i Virum nord for Kbh. og har bekendte i Ringkøbing. Her har jeg fundet en tidligere Skoda forhandler, som åbenbart ikke var stor nok til fortsat at være forhandler, så nu er han autoriseret Skoda værksted, med tester og får hele tiden opdateret sin uddannelse hos Skoda.

Det jeg vil fremhæve er at hans timeløn er 425 kr. incl. moms (24/9/07) og 356 kr. i februar 2004. som du kan se er også prisstigningerne meget begrænset.

Så var der dit spørgsmål. Det skrå plastichåndtag, men trækker i når døren skal lukkes er 2 delt. Du kan med en skruetrækker lirke de 2 dele fra hinanden (ikke særligt nemt). Når så du har fået den ene del af, sidder den anden del tilbage på døren og er gjort fast med 2 ret store Philips skruer, jeg mener det er størrelse 3 i skruetrækker du skal bruge.
Skulle du komme i tvivl er du velkommen til at kontakte mig på
torbens@sol.dk
også hvis du vil have adressen på Skoda værkstedet.

En helt anden ting hvis du eller nogle af dine bekendte har oliefyr

Fyringsolie

Spar 618,- kr.
Pr. 1000 ltr. hver gang du køber fyringsolie.
Olien leveres og afregnes direkte med et at landets største olieselskaber. Ring eller mail til mig og hør nærmere.
Tlf.: 4585 0431
Mail: torbens@sol.dk
direkte på tlf.: 3678 2912

Så tror jeg ikke der var mere

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 10:28

Torbens du ved da helt klart ikke hvad du snakker om prøv at kigge i Palles historik han er faktisk en af de dygtigste inden for hans områder. Som du siger er du ny herinde så tror du ikke du sku stikke piben ind og fingeren i jorden inden du udtaler dig og herinde er der også plads til lidt sjov du ved ligesom ude i samfundet Så leder du efter en meget regelrettet side (ihvertilfælde set ud af dine øjne) så må du ind på experten eller lign men palle skal du ihvertilfælde ikke generer og ja han ka godt tale for sig selv men er her ikke lie så derfor taler jeg i stedet

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 10:30

Og så er denne side ikke et salgssted for din egen vindings skyld så skal du sælge noget HELT ANDET som du siger så er der feks.www.dba.dk eller lign

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 10:34

Og så skulle du måske også lige lukke dine gamle spørgsmål

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-01-08 10:51

Sunowich: Den var rå!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 11:05

Man skal ikke genere PallebHansen medens jeg hører på det og så skal man heller ikke komme med sine oliesalgstrix herinde han er blevet spurgt om ordentligt svar ang det der billige olie en gang men der kommer ikke noget svar Andet end at man kan ringe til ham er det Bondefangeri der ikke tåler dagens lys eller hvad ??? Var det svar nok på min lidt bryske adfærd i denne tråd stilkene eller må du sige til

Mvh suneFisk som har en fast mening og elsker skin også på mine medmennesker hvis de opfører sig ordentligt overfor andre jeg kender og ikke prøver at snyde folk

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 24-01-08 11:10

hov hov. jeg var også med til at lave sjov.. godtnok blev jeg ikke nævnt, men derfor kunne du godt forsvare min dyd..

Accepteret svar
Fra : torbens1

Modtaget 38 point
Dato : 24-01-08 14:05

Hej igen olestampe!
Min beskrivelse af afmontering af dørpanel er som jeg har beskrevet, men dog ikke for føredøren.
Her mener jeg at det også er noget med at vippe den øverste halvdel op med en skruetrækker.

Til bl.a. olestampe troede jeg at Kandu var beregnet til seriøst at hjælpe hinanden, og ikke til spøg og spas, men det må jeg vende mig til.

Vedr. rabat på fyringsolie, er dette seriøst. Jeg har draget stor nytte af det i mere end 5 år, og har ialt sparet omkring 10.000 kr. Er der nogen der seriøst er interesseret i en sådan besparelse, så kontakt mig som beskrevet i indlægget, så kan jeg sende dig nærmere oplysninger.
Jeg anvender ordet SERIØST flere gange, især beregnet på dem der ikke forstår meningen med mit indlæg, MEN JEG MENER DET.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 14:22

Hvis du er så seriøs så lav dog et firma hvor du sælger olie dette forum er ikke et salgsforum og du ku jo også vælge at undlade at komme med kommentarer til hvad du syntes om andre indtil du i det mindste viste hvad du snakker om. Kandu er ikke en forretningsportal og det skal du nok få at vide fra andre end mig og det kan også ende med at du bliver smidt ud Jeg har selv en lille selvstændig virksomhed og det er der mange der har her men vi må ikke sælge herigennem og så må du heller ikke længere er det jo ikke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 14:24

Som der er andre der også har sagt til dig før så læg et link til din fantastiske forretningsmetode herind men det overhører du jo bare midt i din seriøsitet

Undskyld Olestampe

Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-01-08 16:24

Tak Suno, det er rart der er ordentlige mennesker til.

torbens1 Dine forrentningstrix, har du sent mig, skal jeg offentliggøre dem ?

Ham her har samme problem med centrallåsen som kun kunne åbnes fra passagersiden, men sådan løse han problemet:
http://www.briskoda.net/forums/technical-guides/central-locking-fix/87881/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : torbens1

Dato : 24-01-08 21:29

Hverken Skoda i Ringkøbing eller olie med høj rabat, er noget jeg tjener på. Det er ment som et godt tip til olestampe og iøvrigt til medlemmerne af KANDU

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 21:48

En timeløn til næsten 5oo kr og olie du ikke vil nærmere ind på her eller tjener på er bare Lige noget vi skal tilbydes alle dem herinde jamen det lyder da godt ka du så ikke lie komme med det der link til det der store landsdækkene firma Bare i min pm da du jo ikke må reklamerer her nå ikke Tænkte det nok

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 24-01-08 21:51

Hvad koster 1000 liter fyrings olie leveret i Hammel ???

Jeg er ligeglad med rabbaten, jeg vil heller vide hvad den endelige pris er..

Kommentar
Fra : torbens1

Dato : 26-01-08 00:43

Til CCjunior og Sunowich:
Send en mail til mig på torbens@sol, så skal jeg sende jer nærmere information. Benzin og oliepriser skifter flere gange om ugen, men prisen i dag den 26-1-08 på 1.000 ltr. er 8.377,- incl. moms og herfra kan du så trække 618 kr. Frit leveret til brofaste forbindelser.
Som jeg før har skrevet, er det et tip til medlemmer af Kandu og ikke noget jeg tjener på.

Kommentar
Fra : olestampe

Dato : 26-01-08 10:38

Til alle

Tak for indlægene, både de seriøse og de mindre seriøse. til PalleB.. tak for linket, jeg vidste ikke siden eksisterede.

Godkendelse af svar
Fra : olestampe

Dato : 26-01-08 10:41

Tak for svaret torbens1.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-01-08 10:51

Rend og hop kom her med tilbuddet så ALLE OS PÅ KANDU KA SE DET Du får da ikke vores private mailadresserIhvertilfælde ikke min

Sune

Kommentar
Fra : torbens1

Dato : 28-01-08 09:38

Til dem der kan bruge tilbuddet, og især Sunowich og CCjunior.
Jeg har iøvrigt et par gange tidligere givet det som et godt tip

Stor rabat på fyringsolie.

For nogle år siden, så jeg en lille pressemeddelelse, om noget der hed ENERGITEKNISK KLUB. Jeg gik til Deres møde, og det har jeg siden sparet mange penge på.

Jeg sparer 618,- kr. pr. 1000 ltr. hver gang jeg får leveret fyringsolie. Herudover 70,- kr. i yderligere rabat ved betaling inden 8 dage.

Olien leveres fra og afregnes direkte til et af de store anerkendte olieselskaber (måske det selskab du allerede får olien leveret fra). Automatisk påfyldning og oliefyrsservice kan også udføres, eller du kan beholde din nuværende oliefyrs service.

Medlemskabet kan også give 20 øre/l rabat på benzin.

Foreningen beregner sig et indmeldelses gebyr på 100,- kr. og 75,- kr. om året i medlemsgebyr. Allerede ved den første levering af olie er dette beløb tjent ind og meget mere til.

Personligt har jeg intet ud af at anbefale ovennævnte, men jeg er af den opfattelse, at jo flere medlemmer vi er, jo større er muligheden for at bevare rabatten eller måske forøge den.

Du er meget velkommen til at ringe til mig, hvis du ønsker at høre lidt mere om emnet, eller du kan ringe til forretningsfører Jørgen Heidelberg, som kan træffes på telefon nr. 3678 2912.

Med venlig hilsen
Email: torbens@sol.dk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 10:58

Du er da bare en nar forstå dog Dette er et videnforum IKKE et forum for salg Omdet så er med eller uden vinding for dig!!!