/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Forkølelses sår
Fra : disken_69
Vist : 2173 gange
20 point
Dato : 21-01-08 23:49

Kan de sprede sig til øjnene

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 30 point
Dato : 21-01-08 23:55

Tja.. Det kan de vel. Det er jo Herpes, og det smitter jo voldsomt.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-01-08 23:55

Men jeg ville gå til læge, hvis de gjorde. Er ikke sikker på, at man må bruge salven ved øjnene.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 22-01-08 00:07

JA / NEJ

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 22-01-08 00:09
Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 22-01-08 00:09

OK__er der ikke andre former for FORKÆLELSES sår.
minder om små rifter omkring tårekanalen

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 22-01-08 00:11

Citat
Efter et par dage udvikles der små væskefyldte blærer som hurtigt brister og bliver til sår.

Har det ikke ?

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 22-01-08 00:13

Det er nærmest som SMÅ rifter, og det er hamrende irriterrende,
da man føler sig så SØVNIG hele tiden.

Har tidligere brugt ZINK øjendråber mod det, med ''rimelig'' resultat.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 22-01-08 00:15

Har jeg ikke hørt om.

Kun det som der også hedder Stephen Johnson Syndrom.

Måske noget allergisk reaktion på et eller andet.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 22-01-08 00:38

findes skidtet på DK

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 22-01-08 00:39

ELLERS 10 ,inutter

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 22-01-08 00:56

Citat
Kun det som der også hedder Stephen Johnson Syndrom.

NOPE / langt fra, som om det er Årtids- ?
Har haft det oppe / anden profil LIAKA___
jeg kan se / hente tråde ud af øjnene,
og har haft det siden 1980 men først NU
DET KAN mærkes_____UNEHAGELIGT, da man er søvnig hele tiden.
Selv efter en bane /dsb

MEN SOM DU SIKKERT IKKE ER DEN FØRSTE TIL AT SE

gÅR DET TIL TIDER OGSÅ UD OVER SKRIFTEN

Kom ikke at sig, at det kunne være min MØJKAT

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 22-01-08 07:01

Godmargen Disken

Det lyder som om en tur til lægen ville være på sin plads. Hvis han ikke har et svar, så måske en øjenlæge. Det kan evt. være herpes og hvis den breder sig indvengdigt, kan det blive en nødvendighed med tablet behandling i en periode.

KH Mette

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 22-01-08 11:04

Hej disken_69

Jeg har erfaring med herpessår omkring og i øjet. De kan sagtens sprede sig. Væsken fra blærene er meget smittefarlig. Hvis een har det på fingre, tørre sinde hænder i et håndklæde, så er virus smittefarlig i op til 72 timer efter! Det kan opstå omkring og i øjne ved at man har rørt ved virus, og så rørt sig ved øjet. Når først det er kommet der, så "býgger det rede" der. Fortvivl ej dog. Herpes omkring øjet behandles på samme måde som ved læber, med salve. skulle virus komme ind i øjet eller ved øjenkanten, skal du have speciel øjensalve hos lægen. Frygt for at skade øjet er relevant, når der sidder herpes på næsetippen. Jo jo, jeg laver ik fis. Da herpes Simplex (ligesom helvedes ild og de er jo kusine og fætter) løber langs nerverne, så skal man råbe vagt i gevær, når herpes sidder her, da der løber nerver fra næsetip til noget vigtigt i øjet - kan ik huske om det er hornhinden. Så på med zovir/zovirax og hvad det ellers hedder, så snart det giver tegn til udbrud, så du minimerer risikoen for, at det breder sig til øjet.
Ellers hjælper det, at opbygge et godt immunforsvar

Vh
E

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 22-01-08 17:11

Det kan sprede sig til det meste af kroppen.

Jeg fik konstateret Herpes da jeg var seks år. Siden har det spredt sig til andre steder end lige læberne.
Øjne, hovedbund, kønsdelene - ja faktisk alle steder på kroppen kan du få det!

Du skal lære og leve med Herpes. Du kan få en folder på apoteket. www.apoteket.dk

Jeg kan også anbefale dig og få en Herpes kur. Det er piller i stedet for creme. Pillerne er meget virkningsfulde. Nogle får aldrig et udbrud igen, efter en kur. Nogen er desværre (jeg selv) nød til og have et glas stående "stand by" når næste udbrud er på vej.

Jeg kan anbefale dig og få Zovir. Du skal have en recept hos din læge.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-01-08 17:02

Hej Disken
Har du været ved lægen???
?
Nå ikke!!
Så bestil liige en tid i morgen, ikk?

Kærlige spark bagi
KH Mette

Godkendelse af svar
Fra : disken_69

Dato : 25-01-08 01:13

Tak for svaret jeb3.
DET VIDSTE JEG godt_______
men forkert SPURGT
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/herpeslabialis.htm