/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hardisk låst med password
Fra : mubbur
Vist : 888 gange
200 point
Dato : 21-01-08 23:28

Hej der kom en af vores medarbejder til mig i dag og han havde fået lavet et password på sin bærbare ,det er en Asus X51 R ,og når man starter pc starter den som normalt og der kommer så en sort skærm og der står alt om bios og alt ram og det som nu kommer frem der , men nede i bunden kommer der hard drive locked enter password,og han ved ikke hvad han har lavet der ,jeg har prøvet lidt , men kan ikke komme ind på nogen måde ,den har wista home ,så hvis der er nogen derude som kender til samme problem ville det være godt om vi kunne få løst det
Hilsen Óli
s har prøvet F2 og samme gør kan ikke komme ind i den bærbare

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-01-08 23:38

Find brugsanvisning og se om der ikke står noget om Bios lås...
Det er nok er den er låst..
Jeg mener at kunne huske noget med at DELL har noget med BIOS password og HD lås.
Så det er vist ikek Utænkeligt at Asus også har det.
mvh Ben

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 21-01-08 23:51

Hej Ben
kan ikke se noget i manualen om det er noget password lås,og jeg ved heller ikke hvad han har lavet han snakker så lidt dansk så det er svært at få en rigtig forklaring på hvad han har gjort der ,så vi må bare prøve videre den er ellers ikke gammel fra sep tror jeg den er fra ,så jeg håber vi kan få liv i den igen har prøver f2 og der er ikke noget at gøre du kommer ikke forbo det password ellers ser det ok ud når man starter ,men den kommer som sagt ikke videre når den har skrevet det forskellige typer og ram med mere så kommer der nedest at der skal skrives et pw
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-01-08 00:05

Har du mulighed for at læse Hardisk i en anden enhed?
Evt via en extern HD tilslutning?
Her er der et forum - måske kan du kontakte ASUS support, de må kunne nogle ting.
http://vip.asus.com/forum/topic.aspx?model=X51R&SLanguage=en-us

mvh Ben

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 22-01-08 00:19

Hej Ben
Tak for svaret ser på sagen kommer tilbage senere med en melding
VH Óli

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 22-01-08 01:30

Forhandleren burde kunne hjælpe når den ikke er ældre, kan han ikke det er jeg bange for at i er alvorligt på den.

Har ikke selv oplevet en sådan Harddisk lås, men her er hvad de skriver om den generelt:

BIOS and hard disc passwords. The BIOS password feature is installed on computers for a reason–it’s so your computer cannot easily be accessed at BIOS level. Some notebook manufacturers also employ hard disc security, which ensures your hard drive will not work on any other device unless the correct HDD password is used. While BIOS passwords can be reset if the computer’s CMOS battery is removed, the HDD password usually cannot be re-set, and the hard drive would be rendered useless if the password is lost.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 22-01-08 04:52

Hej ja jeg har fået at vide at den skal åbnes og mohterboard skal reset og det vil jeg ikke gøre ,vi ligger ude på havet og kommer ind den 5 feb så må han bare op til en der kan åbne den og lave det ,så tak for alle svar ikke mere herfra,
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-01-08 20:17

hej óli

for at reesette motherboard skal man pille det lille backup batteri af motherboardet i et kvarters tid, eller finde den jumper på boardet hvor man kan reesette/kortslutte 2 pinde. Så starter den helt forfra

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 23-01-08 13:05

Hej Finn
ja det har jeg forstået ,men nu da den ikke er min vil jeg ikke gå så langt der er stadig garanti på og hvis der sker noget,så det er nok bedst han venter til vi kommer til Nuuk igen
Hilsen óli