/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD kopien hakker
Fra : tararam
Vist : 560 gange
50 point
Dato : 21-01-08 19:27

Når jeg laver kopier fra DVD film, - så hakker min kopi. Den originale kopi ( fra en ven) er ok. Det er lige meget om jeg bruger Ashampoo eller Nero.
Jeg har intet kørende i baggrunden. Kender nogle problemet og hvordan det løses.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-08 20:13

Selv om du ikke har noget kørende i baggrunden, så er der det alligevel; nemlig dit operativsystem, som fortager sig ting og sager med jævne mellemrum.
Hvis du så ikke har processorkraft og RAM nok, ville dette kunne forværre sagen.

Nu skriver du ikke noget om dit udstyrs evner, det ville måske give et bedre fingerprej.

DVD er langt mere krævende end en CD-rom.
Måske skulle du nedsætte brænderhastigheden?
Når en brænding er i gang, skal maskinen have lov at arbejde i fred.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-01-08 20:17

Nu ved jeg ikke hvordan du kopierer, men ellers prøv at lægge den på harddisken først, det hjælper mange gange.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 60 point
Dato : 21-01-08 20:25

Hvordan er dine 2 DVD drev placeret? - Hvis de sidder på den samme port (IDE) vil det give problemer, især med store filmængder. De bør sidde på hver sin port på bundkortet; sådan:

IDE 1 Master = Harddisk
IDE 1 Slave.. = DVD drev
IDE 2 Master = Extra harddisk
IDE 2 Slave.. = DVD brænder

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 21-01-08 21:53

hvid du har problemer med at den hakker, så prøv lige at brænde en med 4 eller 6 x speed.. det kan godt komme til at hakke hvis du lader brænderen køre med fuld gas

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 30-01-08 06:52

Tak for svaret severino.