/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tilslutning af ismaskine!
Fra : lbkb
Vist : 1345 gange
20 point
Dato : 21-01-08 17:06

hej!

Jeg vil høre om der er nogen der kan komme med en god instruktion i hvordan man tilslutter en ismaskine i et amerikaner køleskab. Syntes ikke det fremgår så tydeligt af brugsanvisningen.

Det er et LG køleskab..

På forhånd tak

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-01-08 17:11

Hvad er typenummeret på skabet ?
Hvis det er en manuel ismaskine, skal du selv fylde beholderen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-08 17:37

Øhh har du da ikke instruktionsbogen ?? for der må da stå hvordan du nøjagtig gør Ellers må vi jo have nøjagtig model og evt nummer

Mvh Sunofisk

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 21-01-08 17:42

1) Find den vandhane der er nærmest køleskabet.
2) Afbryd strømmen. Tilslut den medfølgende slange i stikfitting på bagsiden af køleskabet
3) Før slangen til vandhanen - der må ikke være skarpe buk!
4) Montér fittings og stikfitting på vandhanen.
5) Afkort slangen så den har et pænt rent snit lige på tværs af slangen, så længden passer i stikfitting på vandhanen. Husk at gøre slangen så lang, at køleskabet kan trækkes ud fra væggen uden at afmontere denne.
6) Luk op for vandet, og tilslut strømmen.
7) Nu kan du tappe vand - tap rigeligt så du får skyllet systemet igennem.
8) De første isterninger skal du smide ud - der kan være snavs i systemet som ender i disse.

- og drop alt om det medfølgende filter. Dansk vandværksvand har en fremragende kvalitet - så det er ikke nødvendigt at filtrere.

Og så et lille tip: Fastgør slangen forsvarligt til væggen med passende ledningsclips - ellers så spræller slangen hvergang der tappes vand, og det kan høres når den slår mod væggen og bagsiden af køleskabet.

Skål

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-01-08 17:44

NB: For at tænde for ismaskinen, skal den lille afbryder inde i fryserdelen være tændt.... ellers åbnes der ikke for vandet

Godkendelse af svar
Fra : lbkb

Dato : 22-01-08 21:36

Tak for svaret berpox.