/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen opstart.
Fra : amc
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 21-01-08 13:24

Min nabo tilsluttede sin HP printer til USB porten på sin HP pavilion comp. På skrivebordet fremkom et lille vindue med en tekst omtrent som denne: USB port overskredet strømbegrænsning. Vinduet pegede med pil ned på ikonet "Sikker fjernelse af hardware". Printeren var det eneste som var plugget i en USB port. Comp frøs og han måtte tage strømstikket. Når han nu prøver at starte op kommer der lige et blink i DVD og floppy som sædvanlig og blæserne kører. Der er altså strøm på. Men der kommer ingen bios start hen over skrivebordet. Altså totalt sort skærm. Nogen som har et kvalificeret gæt på om det er Mobo eller CPU som er stået af? Problemet er at vi ikke har en reserve cpu til at teste med.Han kørte en del med printeren dagen før uden problemer. Bios har vi prøvet at nulstille både med plug og aftagning af batteri. Nyt batteri er også prøvet.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 21-01-08 14:01

kan i se skærmen er startet?

Kommer der nogle bib af en art?

Det kan være det er noget ram måske eller cpu'en som du selv foreslår... er der ikke garanti på eller noget??

Kommentar
Fra : amc

Dato : 21-01-08 14:27

Ja skærmen er starte. Nej ingen bib. Ram er ok.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 21-01-08 14:39

Så kunne det meget vel være CPU'en tror jeg. Eller evt. selv bundkortet da det jo er der USB portene sidder.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-01-08 18:02

Citat
Min nabo tilsluttede sin HP printer til USB porten på sin HP pavilion comp

Har i koblet printeren fra igen, får i genstarte, tyder på der har været en overspænding.

har der været en grim lugt fra computer, er den nok brand af, så tjek lige bundkortet om der er er noget der er brændt af (fejlfarvet eller kogt over sort masse)

Kan også være strømforsyningen der er brand af?

Kommentar
Fra : amc

Dato : 21-01-08 21:56

Printeren var det første han koblede fra. Intet brændt. Mobo som ny. (fire år gammel). Med hensyn til PSU-læs indlæg.

Annuller spørgsmålet
Fra : amc

Dato : 07-02-08 17:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål