/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opstart amilo
Fra : pylle12
Vist : 375 gange
200 point
Dato : 21-01-08 08:13

Hejsa.
min bærbar amilo kan ikke starte windows op længere.
Jeg skal holde f-12 tasten nede og holde afbryder nede til der kmmer et billed op hvor jeg skal
markere " HARD DRIWE " og trykke enter,og så starter windows.
Men det er jo en træls opstart.så hvis der er et godt praj ville det være dejligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-01-08 08:47

En frisk installation ville nok gøre underværker....

Den er tilsyneladende så gennemarbejdet( læs rodet) at den konflikter med sig selv.....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-08 10:59

Amilo har reparation / genoprettelse indbygget på harddisken.
Jeg lagde ikke mærke til metoden/tasten der skulle trykkes på.
Men hele styresystemet ligger på harddisken med programmer og det hele.
Ellers har du fået diverse CD'er med den comp.

Når du nu har startet comp. op - så gå i enheddshåndtering og se om der er advarsler.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 21-01-08 13:58

hvad skriver den til dig?? eller står den bare og blinker??

du kan prøve at kører en chkdsk hvis du går ind i egenskaber fra C: og funktioner og den der søger efter fejl noget.

Ellers ville jeg sige at en formatering i ny og næ er en god ting. Og få ryddet lidt op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-08 14:09

Inden du lader dig logge til en formatering - så ligger hele installationen på din harddisk.
Jeg har lige startet en helt ny Amilo op og den hentede det hele fra harddisken til installation. Det må også stå i din manual.

Godkendelse af svar
Fra : pylle12

Dato : 21-01-08 20:22

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-08 20:26

Desværre er den amilo ude af mit hus, så jeg kan ikke læse manualen.
Ejeren hentede den.........