|
| 0,8 - 1,0 - 1,4 - 1,6 Fra : dordi | Vist : 628 gange 30 point Dato : 20-01-08 19:08 |
|
Er i tvivl om alle de motorstørrelser. Skal have ny bil, har kig på en 1,0. Skal køre lidt af alt kørsel. Nogen gange motorvej, lidt længere ture, korte ture, byture osv.
Men er en 1.1 nok?
Der er også en 0,8...
Men er det ikke noget med størrelsen er større i de nye biler forhold til ældre???
| |
| Kommentar Fra : hawaii7 |
Dato : 20-01-08 19:28 |
|
Skal du køre selv og kun småture uden lange motorvejs ture så er en motor 0,8 stor nok.
Dem kører der flere af i dag. Billig i drift og grønafgift m.m.
hawaii7
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 20-01-08 19:34 |
| | |
| Kommentar Fra : dordi |
Dato : 20-01-08 19:35 |
|
Altså indtil videre er det kun mig der køre i den, og kun når jeg har nogle med på søndagsudflugt vi er flere. Og nej skal ikke køre campingvogn/trailer.
Men har da nogle motorvejsture om mdr. Kommer til at drøne Vejle-Odense engang imellem, så ikke en lang tur tror jeg, eller hvad?
Har nemlig kig på en lille Chervolet Matiz 1.0, men er så meget i tvivl. Køre normalt en 1,6... Så er det et for stort spring at tage ned?
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 20-01-08 19:43 |
|
hej dordi
spændende med ny bil !!
hvis du skal have krog på skal du nok vælge størst muligt
ellers kan den ikke indregistreres med ret til at trække noget særligt !!
en lille motor har flere omdrejnnger end en større
derfor bliver den hurtigere slidt = kortere levetid
men da de fleste danske biler dør af rust
bliver det nok ikke det største problem
sikkerheden er lidt mindre i små biler end i store
ved sammenstød er der mindre materialer/ metal til at krølle
= modtage /opsuge stødet før det rammer passagererne
en lille motor vil ikke i overhaling kunne "rykke"
så meget som en større
jeg kører toyota corolla hb 1,6 med krog og savner ikke noget
sidst den var til service kørte jeg i lånebil og prøvede
deres aygo (=den mindste fra toyota) den var bare totalt god
noget af det sjoveste jeg nogen sinde har kørt
MEN skal man køre meget mere end 30km
ville jeg få ondt i ørerne af aygo - den var ikke godt dæmpet
men jeg kan kun anbefale dig at prøve, prøve og prøve
også større biler = drømme biler så du mærker forskellene
tip: en lettere brugt bil er væsentligt billigere end en sprit ny
fortsat go' jagt
| |
| Kommentar Fra : fusses |
Dato : 20-01-08 21:24 |
|
Hejsa
Vil da også lige give mit be7 med..
Kørte i en 2,0 NIssan før med 11 km/l og skiftede til en Peugoet 1,4 HDI med 22 km/l ..største forskel er at jeg slipper billigere når jeg tanker også det sjælenere
Jeg vil dog ikke sige at lidt brugt = billigere stemmer ikke helt - da de helt nye små biler såsom den jeg købte var billigere end en 2 år gl. med 40000km på bagen
pga. bl.a afgift
Det afhænger meget af hvormange km du ca skal kører pr år hvad du skal vælge, men vil da sige prøv lidt af hvert
ANg. dit spørgsmål med størelsen er der jo sket meget de sidste år og derfor kan jeg hellerikke mærke den store forskel i optræk og topfart på mine to biler (2,0 benzin og 1,4 HDI)
Håber det giver dig lidt
FUSSES
PS: du kan jo tillige tjekke FDM de har engang i efteråret lavet en test på mini biler ang. brændstof reservedele mm
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 20-01-08 22:56 |
|
Tag en prøvetur med 4 personer i bilen. Lidt bykørsel, landevej og motorvej, også op ad bakke. Taber den pusten? Hvordan er lyden, rolig eller stressende? Skal den "have tæsk" for at komme i gang?
Har haft 2 BX'er 1,6 og 1,9 den store var faktisk billigst i drift, havde en mere kultiveret lyd og motorgang, var derfor mindre stressende og inspirerede til en pænere kørsel. Kørte også i en 1,4 - den var ikke rar.
Nu spørger du om mindre biler, der derfor kan klare sig med mindre motorer, men det er sjældent, at den mindste motorvariant i praksis er den billigste i drift.
Og som fusses skriver: tjek FDM test.
| |
| Kommentar Fra : marc43 |
Dato : 21-01-08 08:35 |
|
Har selv en VW Fox 1,4 med 75 HK. Det går noget langsom i overhalingerne, men det er til at leve med. Da topfarten er omkring 165 synes jeg, at det er meget støjende når man kører 130 på motorvejen hvis man skal køre langt. Det er dog mere et komfortproblem.
Jeg vil afgjort kigge på det økonomiske og overveje havd man får for pengene når man går fx. fra en 1,2 til en 1,4 eller lignende. Det er jo penge man kan bruge til andre ting.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|