/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tændingslås AUDI 80
Fra : 200752
Vist : 4024 gange
100 point
Dato : 20-01-08 15:43

Jeg har det problem, at der sker ikke en bønne når jeg drejer nøglen, der kommer tænding på. Når jeg vil slå den fra igen kan jeg ikke, kun hvis jeg trykker hårdt på nøglen når jeg drejer tilbage.
Nu er spørgsmålet hvor dan får jeg tændingslåsen ud ?
Peter

 
 
Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-01-08 15:55

Ja det er jo ikke sådan lige at gører da den jo gerne skulle være nogenlunde svær at ordne for en tyv men har du lige prøvet med lidt vd40 eller lign det hjælper som regel ellers kan du også få noget specielt til det hos en låsesmed Selve tændingslåsem skal hugges af med mejsel eller andet værktøj når hele plastkappen er fjernet og ledningsnet afmonteret.

Mvh Sunowichala fisk

Kommentar
Fra : 200752


Dato : 20-01-08 16:00

Du har ikke rigtig forstået, det er bundstykket der ikke følger med, det er ikke ratlåsen
Peter

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-01-08 16:03

Er tændingslåsen /ratlåsen ikke det samme

Kommentar
Fra : 200752


Dato : 20-01-08 16:09

Jeg ved at man kan skifte bundstykket på tændingslåsen.
Når man drejer nøglen i tændingslåsen aktiverer man en arm der slår ratlåsen fra
Peter

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-01-08 16:15

Ok jeg vente med og hører hvordan hvis der kommer en forbi med den viden

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 20-01-08 18:21

Hvis du følger kabelbundtet op mod tændingslåsen, sidder der givetvis et såkaldt bundstykke.
(En slags avanceret kontakt med et returfjedersystem når starteren aktiveres, men det er indbygget i plastik eller bakkelit ) Et eller andet sted sidder der et multistik, muligvis helt oppe ved bundstykket.
Det gør det på lidt ældre vw, så mon ikke det er det samme ? Når stikket er trukket fri, vil du kunne se om det er sat med skruer, plastikclips eller hvordan.
Et smut omkring forhandleren eller en ophugger, hvis du kan bruge / få fat i en brugt, og så er du snart kørende igen.
Held med det.........

Kommentar
Fra : 200752


Dato : 20-01-08 23:21

Jeg har fundet multistikket, men kan ikke se der er noget bundstykke.
I morgen må jeg have fat i et andet når jeg har det i hånden kan jeg vel se hvordan det er monteret på tændingslåsen.
Peter

Kommentar
Fra : kogalejy


Dato : 21-01-08 00:13

Kan du slå ratlåsen fra når du drejer nøglen ?

Kommentar
Fra : 200752


Dato : 21-01-08 10:33

Ja der er ingen fejl på ratlåsen, det er kontaktsættet det er galt med
Peter

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 21-01-08 11:02

Har du prøvet med noget sprøjt ??

Kommentar
Fra : kogalejy


Dato : 21-01-08 14:13

Hvis du kan finde den terminal på stikket som får plus når nøglen er i tændingstilling, og den til
starterrelæet, kan du tilslutte dem til et ringetryk, så motoren kan startes. Det kan du så leve med
til udskiftningen af kontakten bliver afklaret. Jeg har tit brugt det fif til at afgøre om en fejl lå i tændingskontakten eller i starterrelæet når en vogn havde periodisk startbesvær.. Mvh. K.




Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177415
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407849
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste