/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Mediegrafiker læreplads
Fra : criller85
Vist : 5401 gange
130 point
Dato : 20-01-08 15:21

Er der nogle der ved/kender nogle firmaer der stå og mangler en mediegrafiker elev fra februar/marts månede - i Århus/ Århus området?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-01-08 18:34

Prøv lige at se her!Held og lykke

http://www.praktikpladsen.dk/

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-01-08 19:27
Kommentar
Fra : criller85

Dato : 21-01-08 01:18

Beklager men der er ingen der søger mediegrafiker elever på de hjemmesider.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-01-08 03:17

Her en liste over godkendte uddannelsessteder for Mediegrafiker indenfor den Grafiske Branche.
http://www.grafiske-uddannelser.dk/index.dsp?page=135 så kan du evt. prøve at kontakte de virksomheder der er i Århus området.

Du kan evt. også ringe til det faglige udvalg og forhøre dig om de har kendskab til om der er en virksomhed der mangler en elev i Århus.
Citat
Grafisk Uddannelsesudvalg
Ny Vestergade 17
1471 København K
Tlf.: +45 3311 4511

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-01-08 07:18

Prøv at sende et uopfordret ansøgning her til. Som jeg kan læse det, har de brug for en efter d.29/-08,(datoen for aftaleudløb med deres elev)

--------------------------------------------------------------------------------
Navn Strandbygaard Grafisk A/S
Adresse Trykkerivej 2
Postområde 6900 Skjern, Region Midtjylland
Tlf 96800700
CVR-nr. 37394017
Hjemmeside http://www.strandbygaard.dk
Beskrivelse Hos Strandbygaard Grafisk beskæftiges ca. 35 medarbejdere, der med eget prepress, trykkeri og bogbinderi udgør en fleksibel og travl arbejdsplads. Vi lægger vægt på at levere vore produkter til aftalt tid og på aftalte måde. Vi har stor erfaring og denne benyttes til at rådgive vore kunder på bedste vis. Her er plads til højt humør, selvstændighed og en uformel omgangstone i en travl hverdag, hvor vi også gerne hjælpe hiandnen for at nå et fælles mål.

Kommentar
Fra : criller85

Dato : 22-01-08 00:24

Sorry, der er ikk noget der kan bruges - der er sendt over 20 uopfordrede ansøgninger ud. Og Skjern er for langt væk.

Kommentar
Fra : criller85

Dato : 28-01-08 18:02

Er der virkelig ingen der kender til noget?

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 28-01-08 18:18

Min erfaring i området siger mig at du skal opsøge virksomhederne ...ikke bare sende uopfordrede ansøgninger. Lav research på hvem der er personen du skal tale med og drag så ud til virksomhederne. Du skal også kigge på virksomheder som ikke nødvendigvis er grafiske men har inhouse produktion.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 28-01-08 18:20

Hvad har resultatet af de 20 ansøgninger været ? Hvis du absolut ingen respons får, så er det enten useriøse virksomheder du søger hos, eller også er din ansøgning ikke god nok !

20 ansøgninger er heller ikke mange, indenfor en branche hvor der er 15-20 elever pr ledigt job, så få et proffesionelt firma til at hjælpe med at skrive en ansøgning, og hvis du søger i et mindre firma (5-15 ansatte) så tropper du selv op med ansøgningen i hånden (UDEN kuvert) og afleverer den til den ansvarlige for elever, hvis du søger i et større firma så sender du med posten.

Husk din ansøgning skal præsentere varen, så du kommer til en samtale, hvor du kan 'sælge' dig selv - ansøgningen skal være retvisende, således at den hverken tilbyder en sprit-ny Rolls Royce eller en VW-boble årgang 1962, hvis varen er en velholdt og velkørende middelklasse-bil af nyere årgang !!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-01-08 18:26

Har du prøvet som jeg skriver her http://www.kandu.dk/spg115689.aspx#1303834 ???? Der er en liste med uddannelsesvirksomheder. Har du været ude og søge i nogle af de virksomheder ???

Kommentar
Fra : criller85

Dato : 29-01-08 22:39

Jeg har fået respons fra alle- alle skriver, at de enten har en elev og ikke tager flere ind, eller at de pt. ikke har brug for en... men jeg kan søge senere igen... flere har skrevet, at de gerne vil have mig, hvis de havde plads.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 30-01-08 17:46

Så er din ansøgning jo nok iorden, og så må rådet jo være at du holder dig orienteret om hvornår de mangler en elev, og søger i god tid (4-8 måneder) forinden.
Det kunne vel også være en mulighed at blive ansat som medhjælper, ufaglært, assistent, alt muligt andet.... og så 'arbejde dig op' til en elevplads ?
Dermed ville du jo være en kendt medarbejder i virksomheden, og hvis du har kvalifikationerne (både faglige OG personlige ), så kunne det jo være de oprettede en ekstra praktikplads (det er naturligvis ikke det der er målet med dit tilbud om at tage det andet job