/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Samme str. billeder i diasshow
Fra : ingelein
Vist : 581 gange
20 point
Dato : 20-01-08 12:37

Mine billeder på DVD' en skal vises som et dias-show. Selvom billederne oprindelig har forskellig størrelse, vil jeg gerne ende med at billederne i dias-showet er ens i størrelsen - dvs. at de fylder skærmen ud.
Hvor indstiller man det - og hedder funktionen noget specielt?
Jeg bruger HP's nye billedredigeringsprogram, men kan også bruge Zoom-browser - Måske et andet program?
På forhånd tak for svar - det er bare dejligt at man kan spørge i dette forum - og endnu bedre at man får brugbare svar.
mange hilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 16:14

Citat
dvs. at de fylder skærmen ud.

Det kan ikke lade sig gøre, der er jo forskel på portrait og landscape format.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-01-08 16:30

Hej Teil
Mon du forstår mig rigtigt?
Når jeg har klippet detaljer ud af et billede, kan detaljen jo godt komme til at fylde en hel skærm. Er det mon opløsningen jeg skal gøre noget ved på de billeder, der har en sort rand omkring ?
mvh Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 16:49

Citat
Mon du forstår mig rigtigt?

Næh det gør jeg ikke.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-01-08 17:03

Hej Teil
Jamen jeg forklarer det ofte mere indviklet end det er, det må du undskylde.
Eksempel: Selvom jeg klipper 50 % af et billede væk, kan jeg jo godt få størrelsen til at blive som det oprindelige. Det jeg efterlyser er en "knap", der gør at alle udvalgte billeder har den samme størrelse.

Jeg ved godt at det også handler om proportioner, men når du nævner landskab og portrait, handler det så ikke mest om udskrift? Jeg vil overhovedet ikke skrive billeder ud - nogensinde.
Mvh Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 17:36

Landscape og portrait er også kameraet vertikalt og lodret.
Jeg har èn knap der sætter samme størrelse på valgte antal
billeder, der er i programmet ACDSee.
Om andre programmer har den mulighed er vel sandsynligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 17:38

Citat
vertikalt og lodret.

Den er for dum, vertikalt og horisontalt skulle der stå.
Sorry.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-01-08 17:48

Hej Teil
Jeg forstod skam godt hvad du mente. Er ACDSee et program, som følger med et bestemt kamera ??. Ok, ja du har helt ret i det med de vandrette og lodrette billeder - formatet ændrer sig jo tilsvarende
Mvh Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 17:54

ACDSee er et købeprogram, for en del år siden fulgte det med i en
HP pakke, ældre version. Programmet koster ikke en formue, under 500 Kr.
ACDSee finder du her til 450 Kr. Ver.10

http://shop.innomax.dk/default.asp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 17:56

ACDSee kan rename en serie billeder hvis det ønskes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 17:59

Citat
Hvor indstiller man det - og hedder funktionen noget specielt?

Normalt markerer man billederne og finder noget
der hedder resize, der kan størrelsen stilles det ønskede.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 18:32

Et andet program med muligheder.
http://www.xat.com/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 18:34
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 18:35
Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 21-01-08 21:47

Brug dette GRATIS ?
OG LAV ALLE DINE BILLEDER I SAMME STØRRELSE

++++++++++++++++++

HUSK AT LODRETTE BILLEDER _______mister hovedet
http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Mang ler du andet til et SHOW________lol
aner ikke hvad der tænkes PÅ.

Men har da et PAR GODE programmer.
Mit nyeste er www.steenmartinsen.dk
og her tænker JEG på banneret ???

Du kan kontakte mig gennem samme side HVIS ????

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 21-01-08 21:48

Citat
HUSK AT LODRETTE BILLEDER _______mister hovedet

Eller omvendt

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-01-08 14:48

Hej Disken
Hmmmmmm.... jeg er endnu ikke færdig med at tyde dit svar, måske finder jeg aldrig ud af det
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-01-08 10:12

Citat
jeg er endnu ikke færdig med at tyde dit svar,

Tyde? næh det er så ligetil.

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 24-01-08 17:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Det viser sig at det ikke kan lade sig gøre med nogen af de indkomne svar
Mange hilsner Ingelein