/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Havefliser
Fra : movser
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 20-01-08 11:41

Hej jeg skal lægge fliser omkring mit hus. Jeg vil gerne ha fliser ind til muren uden havebed. Skal jeg dræne når udhænget er 30 cm og jeg lægger dem med fald ud mod haven?

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 60 point
Dato : 20-01-08 12:12

nej , det er ikke nødvendigt , medmindre du i forvejen har større problemer med vand i soklen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-01-08 12:44

Det er ikke nødvendigt, faldet gør jo at vandet hurtigt løber væk fra huset. Jeg har haft det i tyve år. Dengang brugte man ikke at lægge ukrudtshæmmende dug under, men det er jo op til dig selv. efter min mening har den ikke den store effekt, da ukrudte oftest er luftbårent. Man kan også få fugesand tilsat ukrudtsgift. Det har også kun en vis virkningstid.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-08 13:45

Du skal bare lægge dem med svagest mulige fald udad.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-08 16:00

Du kunne også selv om du som du skriver ikke vil have bed indtil muren lægge en bræmme med nøddesten eller lignende det er jeg selv igang med og uden dug da det alligevel ikke hjælper en døjt

Mvh SuneFisk
Ps mht til fald er der jo svaret fyldestgørende

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 20-01-08 20:47

Tak for svaret bredker.