/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
optage fra radio
Fra : svendmogensen
Vist : 457 gange
400 point
Dato : 20-01-08 11:00

Jeg har et problem - som måske er enkelt. Der kommer sommetider nogle udsendelse fra DR netradio, som jeg gerne vil optage. i dag sætter jeg en mikrofon og optager på en min laptop. kvaliteten e rikke optimal, men det er også besværligt. Hvordan gør man?? hvis man kan??

Kommentar
Fra : werter

Dato : 20-01-08 11:09

En ledning fra din netratios hovedtelefonudgang (sikkert mini-jack) forbindes til "ind" bag på din båndoptager - minidisk eller hvad du nu har. Meget enkelt.
vl h
W

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 20-01-08 11:36

undskyld hvis det var utydeligt: Det er på min pc jeg gerne ville optage det fra og gemme udsendelsen på harddisken.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-08 11:36

Det lyder bedre hvis du optager på din computer, oplagt da det er netradio du optager, Audacity er en blandt mange muligheder: http://audacity.sourceforge.net/ den hentes med dansk sprog

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-08 11:38

Med Audacity eller en anden lydoptager, der optager du direkte fra dit lydkort, ingen mikrofonstøj og du kan gemme i forskellige formater wav er der og MP3 kan tilføjes

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-01-08 11:40
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 13:11
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 13:37
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-08 13:47

Den sidste er IKKE en optager Teil, optageren koster lidt kroner, men er til gengæld meget nem at bruge, jeg kan fint bruge Audacity til at optage netradio, men når jeg kopierer mine gamle plader og cassette bånd, så måtte jeg opgive at få en ordentlig kvalitet (men det burde kunne lade sig gøre) jeg købte så: http://www.magix.com/da-dk/se/audio-cleaning-lab/deluxe/pr/ man får noget for kronerne, alle indstillinger er lige til at gå til, næsten automatisk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-01-08 15:13

Så har jeg en en optager Samplitude V8 SE fra Magix gratis
via komputer for alle.

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 400 point
Dato : 20-01-08 21:14

Hent Acid Pro eller Audiocity

Husk at ændre lydkvaliten i selve programmet som du bruger når du skal til at optage, sådan at du for det bedst mulige.

Inden du går i gang skal du også lige huske at ændre lydinstillinger på din computer. Hvis du ikke selv har ændret det så står din computer til at indspille gennem mikrofon og ikke gennem computeren selv. Det ændrer du i lydstyrke som ligger under start - programmer - tilbehør - underholding. Derefter trykker du indstillinger - egenskaber - maker indspilning istedet for afspilning og trykker OK. Derefter fjerner du fluebenet fra mikrofon og flytter det over i Wave out-mix som også godt kan hedde stereomixer eller noget andet afhængigt af hvilken computer du har

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 20-01-08 21:41

Tak for svaret boibbo.