/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kritisk sygdom
Fra : bodeen
Vist : 1383 gange
100 point
Dato : 20-01-08 10:46

Hej

Jeg har netop fået konstateret testikel kræft...

Jeg har tegnet en kritisk sygdoms forsikring igennem min bank, dækker den for sådan noget?

Jeg har alle mine andre forsikringer igennem alm. brand, kan jeg have noget der igennem? I så fald, hvad hedder en sådan en forsikring?

Håber at der er nogen der kan hjælpe....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-01-08 10:51

Der er utrolig mange links til emnet, men prøv selv at kigge her

http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B%22kritisk+sygdom%22%2B%22forsikring%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Derudover syntes jeg, du skal kontakte din bank og forsikringsselskabet. De er til for dig, så vær ikke nervøs for at spørge.
Held og lykke med det hele

Accepteret svar
Fra : metteto

Modtaget 110 point
Dato : 20-01-08 10:56

Ja, testikelcancer falder under kriterierne for kritisk sygdom.
Specifikt må du have fat i selskabet.
Led i din liv og ulykkespolice. Du kan også være heldig at have noget dækning i pensionskassen.

Og husk: De allerfleste bliver altså raske!!!!! Og det er en rigtig god god grund til at få alle de økonomiske fordele ud af det som muligt.
Få sat gang i mest muligt så hurtigt du kan. Der vil være perioder i behandlingsforløbet, hvor der ikke er overvældende megen energi.

God bedring
KH Mette

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-08 11:36

Du har vel tegnet forsikringen før der var tegn på at der var noget galt.

Og tænk på Lance Amstrong (Tour De France-vinder) der blev totalt helbredt for samme sygdom.

Godkendelse af svar
Fra : bodeen

Dato : 20-01-08 12:10

Tak for svaret metteto.

Og ikke mindst tak for ordene...

/bodeen

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 20-01-08 16:32

hej bodeen
det gør mig ondt at høre

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 20-01-08 23:09

Velbekomme!!
Og husk at bede om hjælp når du har brug for den. Dem der står ved siden af dig, kan/vil ofte være bange for at træde dig over tæerne. Noget op ad bakke, for det er når du intet overskud har, du har sværest ved at bede om hjælpen, og der har du brug for den!!
Min veninde og jeg havde en aftale, da hun var syg af anden type cancer: en mail, eller en SMS hvori der stod: PIP, så var det tid for den kørende hjemmehjælp, indkøbs, rengørings, skiftesengetøjs - service at rykke ud. Det kunne også bare være til en kop kaffe. Men jeg vidste hun gjorde det. Det gjorde det vældg meget lettere. Jo flere du laver den ordning med, inden det bliver svært, jo mere legalt bliver det også for dig at tage imod den.

Pas godt på dig, så kan dine omgivelser også!
KH Mette