/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vindmølle til husmandssted i t
Fra : Jeepson
Vist : 732 gange
20 point
Dato : 19-01-08 19:43

Vindmølle til husmandssted i tal.

Skal bruge en vindmølle. gaia eller lign. Der importeres også en del fra kina og indien men de er i en noget anden energi klasse. Har læst hvad jeg kunne finde i forum.

Hvad jeg godt kunne bruge var en oversigt over den optimale mølle (eller 2-) til et lille ældre familie husmandsted på 150 kvm. Både brugsvand og varme.

Har et stokerfyr i forvejen, men ser helst at der kan slukkes for det hele året. Jeg har store radiatorer i hele huset og har overvejet jordvarme. Men i denne tråd kun vindmølle tak.

Hvilken eller hvilke vindmøller er den mest optimale i tal og kroner til prisen.

Gerne i denne form:

vind 1 koster xx og leverer xx for xx kroner.
vind 2 etc.

Så man kan sammenligne dem lidt som tlf. på Nokia's hjemmesider.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-08 19:48
Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 19-01-08 20:24

Tror lige jeg følger lidt med.. da det er et relevant spørgsmål!!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-01-08 00:10

Anskaf eller lån den bog om vedvarende energi, der blev udgivet lige i halen på "energikrisen" i starten af 70'erne. Der kan du se, hvad du kan forvente af kiloWatt-output uden sløring af forhandlernes selvros.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Jeepson

Dato : 24-01-08 09:18

pbp_et..

Jeg har ledt efter den bog du har nævnt, men ikke fundet den endnu..

Biblioteket har lovet at hjælpe og er på sagen.

Jeg selv har kigget mange sider igennem om vindmøller, men da jeg ikke er ekspert er det et langt sejt træk.

Er der ikke nogen med "ekspert" erfaring der kan hjælpe ?