/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kompressor og PCP luftgevær?
Fra : maclonghi
Vist : 4826 gange
20 point
Dato : 19-01-08 14:51

Hej

Jeg kunnne godt tænke mig at få svaret på om man kan fylde luft i sit PCP gevær med et kompressor?
Håber der er nogen der har lidt erfaring eller bare ved den slags?

Tak på forhånd:)

MVH Mark Longhi

Accepteret svar
Fra : simon-ms

Modtaget 20 point
Dato : 19-01-08 16:05

DU kan godt få kompressorer til at fylde den med, men de er meget dyre (over 10000 kr), men det mange gør, er at de køber dykkerflasker og så for dem fyldt mod betaling, her stpr lidt mere om hvor man kan få dem fyldt http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=9565&hilit=kompressor

Kommentar
Fra : nednameluj

Dato : 19-01-08 17:46

jeg er ikke sikker, men jeg mener jeg har hørt at man kan købe en apadapter til en almindelig kompressor så man kan fylde luft på. men er ikke sikker på man kan.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 19-01-08 18:25

nednameluj Det kan man ikke, en normal kompressor kan vel lave 8-12 bar, man bruger typisk 230 bar til pcp.

Kommentar
Fra : maclonghi

Dato : 22-01-08 09:36

Okay tusind tak alle sammen:)

Er ny bruger så ved ikke helt hvordan alle ting foregår. Men skal jeg uddele points til dem jeg synes gav mig bedst svar på mit spørgsmål?

Og endnu et spørgsmål: Kender i nogen gode forhandlere der handler med PCP luftgevære?

Og nogen der har erfaring med en Weihrauch HW 100? Og er den pengene værd osv osv?

Køber den nemlig nok i morgen

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 22-01-08 11:27

Ja du skal give point til det bedste svar. Men hensyn til forhandler kommer det jo meget an på hvor du bor i landet, men k skov skulle være et godt sted http://www.koskov.dk/.
Jeg kender ikke noget til den model du nævner, men Weihrauch er kendt som et af de bedste mærker inden for luftvåben.

Godkendelse af svar
Fra : maclonghi

Dato : 22-01-08 14:45

Tak for svaret simon-ms.

Kommentar
Fra : Airpower

Dato : 19-07-08 21:01

tag kontakt til den lokale dykkerklub,,,,,,,,kan vare du bliver nødt til at købe en adaptor, for at det passer med det de har............