/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
PS3 spil fra USA
Fra : tinolarsen
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 19-01-08 12:37

Nogen der ved om man kan bruge PS3 spil købt i USA - i sin playstation købt i Danmark.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-08 12:41

Jeg går lidt at overvejer at købe en PS3, det er næsten lige før vi skulle lave denne tråd en 'sticky' for lige at slå alle forskelle fast mellem en EU og en US version.

Altså er der ingen problemer med at sætte en PS3 US til 220 v og lave 'software opdateringer'?

US versionen kan:

ikke spille region 2 / PAL DVD film og eu ps2 spil
ikke læse region 2 blu ray
Men ps3 spil er ikke region kodet, så man kan sagtens købe danske spil og proppe dem i en us PS3?

Dvs. hvis man kun vil bruge den som en spille maskine er der ingen forskel mellem en EU og en US version? Det er først når man vil bruge den som film maskine (bluray/dvd)?

lige en ekstra ting, er det ALLE regions 1 bluray film hvor der ikke er danske undertekster på, eller er der nogle få titler der er med danske undertekster?

Jeg befinder mig i Shanghai, hvor det frister lidt at tage en PS3 med hjem her til december. Jeg går udfra at en Kinesisk PS3 er samme region, som USA og Japan og derved kan afspille det samme.

For at få slået det fast, så vil jeg gerne vide om man kan afspille regions fri PAL DVDer? Eller er PAL DVD bare no go?

/Skipper

Til top

lahan
Guld medlem

Medlem siden: 14-September-2004
Land: Denmark
Online Status: Offline
Beskeder: 3945 Sendt: 27-September-2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret

--------------------------------------------------------------------------------

skipper skrev:
For at få slået det fast, så vil jeg gerne vide om man kan afspille regions fri PAL DVDer? Eller er PAL DVD bare no go?

/Skipper

Hvis det er samme model som US/Japan så kan den ikke afspille PAL DVD'er.

Kik evt på æsken, det står klart og tydeligt bagpå om den understøtter PAL eller NTSC.

herfra http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25932&PN=1&TPN=5