/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Phillips svejseværk
Fra : falc
Vist : 1040 gange
500 point
Dato : 19-01-08 10:29

Er der nogle der har kendskab til et gammelt co2 svejseværk Phillips TYPE V250.Trådføring Type PZ 5505/00.Diagrammer eller gode Råd om hvorfor det ikke kan startes.Falc.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-01-08 10:41

som regel når et svejseværk ikke kan starte er det 8 ud af 10 gange relæet der er gået,nu kender jeg ikke lige Phillips,men relæet plejer at sidde i højre side

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-01-08 10:43

Sikringer?
Hvor har du købt det?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-01-08 11:45

Og hvis du kan finde relæet,så kan du se hvis glasset er sort,så er den gået

Kommentar
Fra : falc

Dato : 19-01-08 14:44

jangchr.Hvilket relæ snakker I om,I trådføringen sidder der et relæ som starter tråden,men der må sidde et større relæ i kassen med trafoen.Det kan man ikke se uden at skille kassen ad og det er et stort arbejde,20 bolte.Og hvilket glas snakker du om.Ring evt til mig 46353708.Falc

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-01-08 08:11

Der sidder en slags sikring(relæ)hammmm,det er lidt svær at forklare,men på relæet,som sidder på en printplade,,som der er en firekantet glas på og ja det kan godt være den som sidder ved trådføringen,men kan også være den den sidder inde i selve kassen med de 20 bolter,men som sagt kender jeg ikke meget til Phillips,men på esab og megatronic ligner relæet meget hinanden som jeg har beskrevet,den er en halv stor sikring som der 6 til 8 ben som man sætter ind i printpladen og hvis glasset er sort er den gået

Kommentar
Fra : falc

Dato : 20-01-08 10:16

jangchr.Den har ikke sådant relæ,Men tak for svaret.Falc.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-01-08 10:20

Ok,så bliver det lidt svært at hjælpe,når jeg ikke kender så meget til Phillips,men der må jo sidder nogle sikringer et eller andet sted i maskinen,hvis en svejser ikke kan starte er det næsten altid pga sikringer

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 500 point
Dato : 20-01-08 14:15

Kender heller ikke phillips men jeg har en 3E co2 maskine og det er som regel også relææet der går på en sådan og det sidder også i modsat side end trådføringsmotor og tråd på en 3E er det muligt at trykke relæet ind med en finger (det er ud af plastic på min model) da det der slår ind og ud når det siger klik når man svejser netop er det elektromagnet styrede relæ som man kan hører og som åbner for strønstyrke til trafo fremføringsmotor og gas på en og samme gang Da det er den eneste bevægelige del der slår til og fra er det jo nok den der er slidt op Hvis det altså ikke er sikringen der er gået.
Mvh Sune Fisken

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 20-01-08 14:52

Tak for svaret Sunowich.Og andre.Falc

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-08 15:26

Takker og bukker Håber at du finder frem til det af med en masse skruer om ikke andet

Mvh SunoFisken