/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
IBM Thinkpad
Fra : jensviggo
Vist : 656 gange
50 point
Dato : 19-01-08 03:24

Den er helt gal, lågen til d drev står åben og jeg kan ikke lukke det, det skete under opstart, der er masser af strøm, men en rød lampe blinker, det err første gang jeg har sådan en i hænderne, så jeg er måske undskyldt
hjæælp

jensviggo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-08 03:46

Citat
lågen til d drev står åben
vil du godt forklare hvad det er som står åben ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-01-08 08:02

hvad er d- drev hvis det er en hardisk kan det ikke lade sig gøre næ det er et cd/dvd rom drev der står åben. men prøv dette
Hent dette program ved at klikke her
http://www.downloadfiles.dk/totalcmd/tcmd702a.exe
indstaller det - klik på 1 2 eller 3 for at starte det -
Når programmet er paret skal du HOLDE ALT NEDE+ F1 brug derpå pile tasten til at gå ned på dit d drev.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-01-08 08:07

Jeg skulle måske lige tilføje der sker ikke noget ved at trykke skuffen ind igen .....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 12:18

Eller:
Sluk comp > stik en udrsttet clips ind i det lille hul og åbn forsigtigt skuffen, for se om der skulle ligge noget på tværs.

eller:
Finde den lille skyder som åbner for at hele drevet kan tages forsigtigt ud.

Start så comp og er der ingen fejl så sluk og sæt drevet i til det siger klik.

Kommer der fejl igen er det sikkert drevet som fejler.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-01-08 17:37

jeg har måske fejlinformeret ved spørgsmålet, det er grøn lampe der lyser, skuffen står altså åben, og hvis jeg prøver at lukke møder jeg modstand og status er at den stikker ca 1 cm udenfor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-08 18:11

Der er et eller andet i klemme, træk skuffen ud og se efter, du må ikke bruge vold, hverken ud eller når du presser den ind

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-01-08 18:43

har fundet fejlen, det var en forkert afspiller

tak for de gode forslag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 18:47

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-08 18:48

Hvad har en afspiller med cd skuffen at gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 18:54

O.V.N. - Det er nok hele det aftagelige hus med CD afspiller i.
Den er jo lige til at tage af og bytte om ............hvis den passer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-08 19:08

Ja hvad ved en bondemand om sådan noget teknik jeg troede at en afspiller var noget software men godt at spørgeren fik løst problemet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 19:50

O.V.N.
Sådan kan en Compaq skilles ad på 20 sekunder og sammles/startes på 25 sek.
http://peecee.dk/upload/view/91720

Den er vist med en ubuntu harddisk men kører også win XP på en anden HD.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-01-08 20:11

Mon dvd drevet på min Medion "bare" kan trækkes ud, uden skruer og andet som holder den fast

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 20:31

Ja - hvis der er en skydeknap i nærheden af dit drev på undersiden.