/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket Video Kamera Max 4.000
Fra : ivanovic1
Vist : 586 gange
50 point
Dato : 19-01-08 02:22

Hej Alle,

Hvilket video kamera ville I vælge?

Krav:
Det må max koste 4.000 kr.
Det skal ikke være en kæmpe klods.
Der lægges stor vægt på at billedet er godt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-01-08 03:27

Det er et meget svært spørgsmål. Folk kan lægge så meget forskelligt i de ord.

Det er bedst hvis man kan få lov til at låne et prøveeksemplar et par dage, og vurdere det i praksis.

væsentligste egenskaber :
Sikker og stabil autofocus, selv under dårlige forhold, svagt lys, modlys manglende kontrast , over havet ,osv. Billedsystemet kan være aldrig så fint og skarpttegnend. Hvis focus kører ud og ind bliver det ikke godt.

Godt antirystesystem.

God automatisk lyskontrol, også i modlys.

Derimod er den meget opreklamerede Zoom-funktion , ret ligegyldig. Zoom over 10 gange kan i prksis ikke bruges. Det er noget man prøver at sælge billigt bras på.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-01-08 07:23

IGEN, IGEN og atter IGEN !!!!!!

Et simpelt spørgsmål, som svarene kan bruge tid & kræfter på, uden du måske får noget du kan bruge til noget som helst.

Du er nødt til at komme med lidt mere, feks hvad du skal bruge det mest til, hvilket medie det skal bruge osv.

Du skriver:
Citat
Hvilket video kamera ville I vælge?

Er det et uden optager du søger???? det tror jeg nu nok ikke, men det var da en god ting at oplyse om.

Citat
Det skal ikke være en kæmpe klods.

Hvad er en kæmpe klods ????? alt er jo relativt.

Går du efter digital eller analog????
Skal det være med harddisk, DVD eller bånd, eller hvad.
Skal du kunne nemt føre det over på din PC ???

Du er altså nødt til at præcisere spørgsmålet lidt mere, ellers kan vi komme med 1000 forslag inden for din max. pris.

MVH

Accepteret svar
Fra : thomas2610

Modtaget 25 point
Dato : 19-01-08 09:06

For bedre at kunne formulere et klart spørgsmål, så prøv at se disse guider, og prøv at gøre det klart om du ønsker feks. dvd, hd eller bånd. Det er sony kameraer her, men teknikken har de andre producenter også.

http://www.sony.dk/view/ShowArticle.action?section=ODW+SS+ALL+Products&article=1159199119843&productcategory=Camcorder&site=odw_da_DK

http://www.sony.dk/view/ShowArticle.action?section=ODW+SS+ALL+Products&article=1184310554274&productcategory=Camcorder&site=odw_da_DK

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-01-08 10:37
Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 19-01-08 13:13

Kameraet skal primært bruges til hjemmeoptagelser, og jeg ser gerne, at man kan redigere optagelserne på ens pc bagefter.

Her kommer lige lidt flere spørgsmål, som gerne skulle kunne hjælpe mig til at komme nærmere ind på om jeg skal gå efter, harddisk, dvd eller bånd samt om jeg skal gå efter et digitalt eller analogt.

1. Hvad er de primære fordele/ulemper mellem analogt og digitalt?
2. Hvad ville netop du vælge analogt eller digitalt samt hvorfor?
3. Hvad er de primære fordele/ulemper ved harddisk, DVD eller bånd?
4. Hvad ville netop du vælge harddisk, DVD eller bånd samt hvorfor?

Krav:
Det må max koste 4.000 kr.
Det skal ikke være en kæmpe klods, med kæmpe klods mener jeg at det ikke må være større end ca. 15x10x10 cm.
Der lægges MEGET STOR vægt på at billedet er godt.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 23-01-08 15:43

Hej,

Ingen som kan hjælpe med mine spørgsmål?

Mvh.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-01-08 20:45

Sony med 40 GB HDD. Jeg har den med 20 GB. Fantastisk godt og kompagt kamera til prisen

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 29-01-08 16:50

Tak for svaret thomas2610.