/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spy sweeper med antivirus
Fra : Poul78
Vist : 1065 gange
500 point
Dato : 18-01-08 23:40

Kære Kandu.dk - Jeg vil godt spare penge, hvis det er muligt på kompetence. Jeg er kommet for at købe spy sweeper med antivirus til 329 kr. årligt. For et antivirus program skulle jeg ha' - og et der ikke sløver computeren på de ram jeg har tilbage - den er på 40 MB - og scanner fuldt ud på en times tid - jeg kan bruge 260 Ram - jeg bruger nu ca. 200. Deuden har jeg superantispyware og den suplerer godt. Ligesom jeg dog var heldig med den sidste at få evig license ved et juletilbud hos spywarefri shop. Jeg vil også være solidarisk med det sønderjydske team hos dem. Der købte jeg også spy sweeper - jeg prøvede også Kerio Sun Belt firewall - og det gik af H. til. Jeg har iøvrigt CCleaner og har fulgt Overgaards manual. Så har jeg reg.supreemepro og en start up run. Så prøvede jeg at kombinere med TrojanHunter og den kørte så langsomt at jeg måtte afinstallerer den, -dog efterhånden, det hele blev kørt lykkeligt med hinanden og den gratis vel belærende med comodo firewallpro, efter afinstalleringen af Kerio. Det er mine 200 ram i brug - og det går - og jeg kunne med sindro afinstallere empttempt, spybot search & destroy, som efterhånden tog 3 timer om at scanne og den for løse ad aware Se personel "elastik" fjernelser der egentlig kun fjerner kort og momentant. For en stadig gentagelse. Men det korte og lange er har I i Kandu.dk en bedre scanner med antivirus en spy sweeper, hvor jeg kun skal evt. betale en engangslicense. For antivirus skal jeg ha'. AVG var for tung til min idividuelle komputer kombination. Kærlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 23:42
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 23:45

Så må du da af med noget af det Hvad skal du da med alt det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-08 23:47

Avast er bedre end AVG, læs her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 23:47

Hvad starter maskinen i det hele taget op med ??Det kan du jo se hvis du skriver msconfig i kør og så fanebladet start i det vindue der kommer frem . Kører du Diskfragtmentering ind imellem ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 23:49

Og så er der også antivir det er også gratis http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TkRRdw==

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 23:54

Og så er der delte meninger og jeg har altid været tilfreds med avg og det opdaterer da flere gange i døgnet såeee hmm ja det er vel en smagssag og selvfølgelig ville jeg fluks vælge noget andet hvis det jeg havde lavede problemer http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm

Mvh Sune

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-01-08 00:10

Antivirusdelen til Spysweeper er Sophos som er lige så stærk som Kaspersky.

Næsten alle andre antivirus har også fået indbygget spywarebeskyttelse, men for at holde prisen nede eller gratis er denne del som regel elendig i forhold til Spysweeper, AVG Antispyware eller Superantispyware.

EmptyTemp kan Du sagtens beholde da det kun bruger få ressurcer hvis Du har sat det til automatik.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 19-01-08 00:26

Det var en dyr omgang.
https://www.himmerland.dk/Nyheder/Norman_Antivirus/Beskyt%20din%20pc
Har IKKE haft virus eller andet i et par år.

BORTSET FRA DET MAN SELV ER SKYLD I

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-01-08 00:30

Poul78, det kan lyde lidt brutalt, men fjern det hele, på nær SuperAntiSpyware PRO. Prøv så at kigge på min sikkerhedspakke her http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156

Der er en del programmer, men de bruger ikke mange ressourcer. Flere af de små programmer, lukker for de mest almindelige angrebsmetoder, så du næppe vil se noget til browserhijackere, og blive tilbudt uhæderlige "antivirus programmer", og hvad man ellers kan komme ud for på nettet.

Nu kan jeg se, at du godt vil have firewall. Der kan du med fordel udskifte Comodo med Online Armor, der bruger færre ressourcer.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 19-01-08 00:32

Kære Kandu.dk - Tak for kompetencerne - jeg har før været forslagene igennem - men det rigtigt at AVAST er den mest interesante også for mig. Men ellers tak - jeg bliver ved den Spy Sweeper med antivirus. Det kører for mig godt nok. hilsenPoul78. Der er nu ikke så meget at vælge imellem.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 19-01-08 00:32

Citat
TrojanHunte

Behøver IKKE at køre hvergang du stsrter din PC, da den scanner samtlige
programmer der starter op, og har du ikke opdateret eller andet = spild af tid.

Som ellers skrevet, er de GRATIS programmer gode, MEN
HAR DU IKKE EN GOD FIREWALL = glem det.

D
Der findes mange gratis og SÆRDELES EFFEKTIVE
lige til at hente, er du begynder, hent COMMODO ?
er du klar over ALT, hent ? tiny firewall ! har sikkert fået nyt navn.
Men er en af de BEDSTE_ MEN kræver at du kender din PC / ud -+ ind

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-01-08 00:40

Det du har vil også virke fint, men skulle det knibe med ressourcerne, så har du ihvertfald nogle alternativer

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-01-08 00:45

Men hold et vågent øje med hvad Comodo spørger dig om. Det er den skal redde dig, hvis/når der smutter noget forbi de signaturbaserede programmer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-01-08 01:09

Her var der mange gode forslag til dig Poul!
Du skal være opmærksom på, hvor mange programmer der starter op i baggrunden, når du starter din PC.
Rigtig mange programmer, som man installere, har en tildens til at ville køre i baggrunden. Det er noget der kan trække tænder ud på selv kraftigere PC'er.
Vurder hvilke programmer du mener SKAL være i baggrunden og luk så for de andre programmers autostart i startmenuen. De programmer du lukker for, kan du altid starte manuelt. Så det er ikke nødvendigt at afinstallere det som du måske skal bruge senere hen, med mindre det er noget der kan skabe konflikt med de kørende programmer, eller du lider af pladsmangel på harddisken.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-01-08 01:18

Helt enig med severino. Jeg har lidt om det her http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=425

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 19-01-08 03:12

Citat
Jeg vil godt spare penge, hvis det er muligt på kompetence. Jeg er kommet for at købe spy sweeper med antivirus til 329 kr. årligt.

SÅ FÅÉS DET vist IKKE DYERERE.
STIL_S ? rigtig/ forkert _____LOL

Du har ÅBENTBART afprøvet skidtet og kommet til dit resultat.

Kan KUN SIGE EN /// 1 /// TING
Normans Firewall får DUMPE - * -+ af DIVERSE
mennesker der ÅBENTBART intet kender til den, herinde +
at deres annoncer / brugstest er ældre en en GAMMEL
og brugt maskine____ forbrug.dk_ ville jeg mene
Citat
de
ENDELIG HAR SLETTET EN / par gammel
Citat
OG DERFOR ikke TJENER PENGE PÅ DET.

Commodo GØR intet ANDET__ af SIG selv, end SPØRGE OM
du vil KØBE den, eller fortsætte med GRATIS udgaven,
som SKAL REGISTERES, før den virker om den skal.

Men HOP ind på diverse spyware.dk
DEN BURDE DE SGU SELV PRØVE AT OPDATERE_________

Intet er bedre/ værre end ? du bruger skidtet til
FÆRDIG.

Besøger du russiske sider, // glem ALT, de finder hurtigt et LILLE
script der kan køres på en Player.

Og angående AVG:
KAN JEG LYNHURTIG HENBISE TIL EN SIDE,
HVOR DU bliver bøffet øjeblikkeligt,
MIN Norman___ TÆNKER SIG LIDT om, OG LUKKER SIDEN NED.
AVG lader skidtet passere som REN VAND, og 2 timer efter
har du SIMPELTHEN SÅ MEGET LORT, at du ikke kan komme på nettet
uden at skulle installere MERE, som du overhovedet IKKE HAR INSTALLERET
Kan så nævne at Norton 360 ikke er en disse BEDRE.
Minder MEGET om en POPUP der bare formerer sig

Taler af erfaring_______IKKE EN SKIDE TEST
Og skal da MEGET gerne smide siden, TIL GENBRUG.
Har eller lagt den til visse, PLUS EN ADVARSEL

Biiiiiiiiii appy road

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-01-08 03:26

Citat
SÅ FÅÉS DET vist IKKE DYERERE.
STIL_S ? rigtig/ forkert _____LOL

Jeg aldrig købe Spysweeper. Beskyttelsen er ok, men den sløver mange maskiner ned til næsten stoptilstand, og giver diverse konflikter. På den måde er den alt for dyr.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 19-01-08 04:10

Citat
Kunne / ville - PÅ intet ''tissepunkt'' have brugt penge på den/det
OG_ så vidt ? jeg husker, er den på en LISTE over de
værste spyware programmer ''YOU NAME IT''

Over firmaér der VIDERESÆLGER andre produkter; når du først
har købt et // 1 //
Tænker på ''reklamer'' der dukker op engang imellem,
som IKKE STAMMER fra andre programmer...efter en vis periode
og JEG tænker på købe_ LICENSER
-------------------------------------------
Desværre kan jeg IKKE huske det lille og GODE program,
der installeres som EN ROOTSCANNER, og
advarer mod disse FUCK/ fake programmer.
OG ANDRE HENVISNINGER

Mener selv, at du / siden spryware har/ er begyndt
at advare mod B:la AdAware

Har selv AdAware, sammen med nprman, men den LUKKER visse
ting IND,/ udelukker for scanning den ikke burde gøre.
MEN det eneste jeg har VÆRET ude for ! at de kunne finde er
GAMLE OG virksomme COOKIE`S...

Eller også har jeg BARE været heldig.

Den bedste scanner dertil, er spybot ///
da den indtil VIDERE er UAFHÆNGIG af PENGE - stærke
firmaér_ men det går desværre også forkert vej fra dem.

MMEN__som skrevet, findes der sider der direkte,
som begyndelse fra en hjemmeside, smider scripts og andet skidt ned
som '' har du været på siden'' accepterer ?= UDEN AT DU VED DET
Og der virker SpySweper IKKE en 1 KR0NE og AVG / Norton er trådt AF.
Tager et par timer, men resultatet er en død puter
Min Norman tager den MED DET SAMME, + KASPERSKY NIC
Eneste jeg ville betro min / e....

Men mange måder at afprøve programmer_____DESVÆRRE

NÅ____håber i / DU får løst dit LILLE og for
mig at se, meget dyre problem

MONY TALK´s

G_nAt

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 19-01-08 04:14

Citat
Mener selv

Jeg tænkte på at jeg har set DIG /arlet ligge programmet herinde.
Eller den ? stadig ligger på en af jeres sider.

MEN FÅR DESVÆRRE IKKE DEN HELT STORE

omtale.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 19-01-08 04:19

Kan dertil nævne, at når først mit system er oppe Å DÅ
bruger der CA: 150 MB men der er ALTSÅ også meget der køre på
samme tid.

LOL_________

Virus + andet tager MAX 5 MB
Dog UDEN AdAware + AdWatch da de for MIG er TOTALT ubrugellige.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-01-08 09:10

Tak skal I ha* alle sammen - Jeg kan nævne, at jeg har skiftet meget ud. Og nu har jeg computeren vel kørende på 173MB af 256Ram. Og den kører altså ikke tungt på følgende individuelle valg. Spy Sweeper, Superantispyware, Ewido, Comodo firewallpro, CCleaner ( helt enestående distinktiv til fjernelser af MB, der er uduelige, og passer fint til de 3 antispywarer jeg har nævnt, de scanner forskelligt, det samme "godt" nok med forskellig indsigt i de 2's logfiler, og Ccleanererens oversigt er "enestående" i cookies til fjernelse) Jeg ligger "stor" vægt på transperens, ligesom hos reg.supreme.pro, der er dejligt anvendeligt, for hvordan arbejder de sammen redskaberne?. Jeg har en start run, der evt også kan bruges ved deaktivering el. disabled, hvis det er nødvendigt ved installering ( f.eks. IESpyad Zoneout, men den kunne jeg ikke finde ud af at installere, selv om jeg ønsker den installeret, der et eller andet, der er"svippet" for mig m.h.t. oversigten og "installering" i mapper - jeg kunne ikke få den flyttet til mappen (filen Zoneout) til skrivebordet, der gik jeg i stå, og så måtte jeg afinstallere (der er ellers en "fin" manual fra en Anette, som jeg prøvede at følge, IESpyad er ellers genial nok, selvom den kun har fået terningens tre point). med venlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-01-08 09:38

Kære kandu.dk. Der ikke fordi jeg er "begærlig", jeg kom til at trykke på 400 point, det var ikke med den vilje, jeg ville det, men for at tilføje en kommentar til den forudgående kommentar, - noget der var glippet, - jo, jeg glemte at sige, at jeg også har tweak reg.cleaner og Baseline security analyzer, som er ganske nødvendig efter en genopretelse med drive image 2002. Jo, min maskine kører nu ganske hurtigt og fint - Jeg må sige, at det alligevel er mærkeligt så forskelligt de "individuelle" kombinationsmuligehder er med softwareredskaber- Det er behageligt, at skrive sammen om "computerproblemer" på kandu.dk. med venlig hilsenPoul78

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 09:49

J ja man må jo håbe at den ikke går ned en dag Men når du jo gerne vil have en masse programmer så mangler du jo også dette Til fjernelse af ubrugelige rester mm og det er bedre end Windovs indbyggede
Den sku du ku få her
http://www.manuela.dk/show.php?op=artikler&id=151&sub=700&text=1004777

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-01-08 10:00

Kære Sunowich - Jeg ville gerne "se" på den BeClean - men den ville ikke vise websiden på BeClean, men jeg kan vel finde den på google. Hilsen Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-01-08 10:51

Kære Sunowich - Jo, BeClean er helt i top! Tak for den - Den fjernede straks 6 registry og 36 temporary files og scannede så meget andet. rigtig tak for det. Det så helt genialt ud. venlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-01-08 00:30

Kære stl_s og severino - tak for den lille fil StartupLite.exe - Den hjalp og hjælper - godt nok ligger laveste MB brug lige nu på 183 MB - men den kører bedre og hurtigere med den lille fil, - end før. hilsen Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-01-08 19:57

Kære kandu.dk. - Ja, I fik alle ret, at spy aweeper er for tung "at danse med" - Jeg har afinstaleret spy sweeper, men installeret avast ( den sidste mulighed for et antivirus program, der kan passe mig og har også installeret threatfire). Alligevel kører computeren hurtigere ved brug af 237 MB af de 256 MB end på de 183 MB med spy sweeper med antivirus. Forunderligt nok. Kan I "kompetente" ikke skrive til spywarefri shop, at de ikke skal skrive for "godt" om spy sweeper med antivirus, at flere går "hook" på den - 328 kr. er også lidt penge!?!. Men jeg er tilfreds med hastigheden som den er nu. Tænk engang den kører ligeså hurtigt, som den altid har gjort - i de fire år jeg har haft computer. med venlig hilsen og tak til jer "alle" endnu engang.Poul78

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-08 08:50

Det var da godt du fik den til at kører igen her er et link til beclean som virker
http://files.filefront.com/beclean140exe/;6644140;/fileinfo.html

Hav en God Fredag Samt en -rig Week-end Fra SunoFisken

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 20-02-08 09:49

Kære Kandu.dk . Det kan være i forfærdes igen. Men nu har jeg absolut besluttet mig til ikke at have med antivirus programmer at gøre. Dem jeg har prøvet har jeg kun haft kludder med - Spy sweeper med antivirus, Kaspersky og Avast. Ha' det godt. Min komputer kører nu upåklageligt. vh. Poul78

Kommentar
Fra : BlyViol

Dato : 20-02-08 12:36

Forstår dig så godt Poul78
Det er også så kompliceret det hele.
Nu er vi så heldige, at vi kan få tjekket sikkerheden hos IT-Borger med deres Sårbarhedstest.
- Bedre en ethvert anti-virus program.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-02-08 11:27

Kære Kandudk. Ja så har jeg fået en bedre kapacitet. Pentium 4, den "gamle" maskine var 3'eren. Spybot er nu kun 36 minutter om at skanne, før tog det 2 timer. Og superantispyware tager også kun 36 minutter mod før 1 1/2 time. Hjernekassen ser ellers flot ud, - sort "pianolakering". Sikke et kabinet. Med lilla "streapteasebarlys". Jeg blev dybt imponeret, da jeg så hvad der lå inde i kabinettet. Når man får en ny "hjerne" til den bredbåndsforbindelse vi har i de boligkarrerer broadcom bolignet(50 kr om måneden), tager det noget tid inden verdenen i kælderen fatter at der kommet en ny maskine til hovedcomputer forbindelsen, så det umiddelbart ikke til at forstå hvad der i vejen for at internetforbindelsen ikke virker. Nå det er godt at have en datamatiker ved sin side. Det ville ellers have fået mig til at undersøge det forskellige hvad bredbåndsforbindelsen angår, jeg har da også skrevet procedueren op fra Broadcom. Jo verdenen er større end vi tror. Jeg har så fået indstalleret alt der noget værd, som I har lært mig minus antivirus scanner. Hvordan går det it-borger analyseringerne af de for skellige anti-virus skannere? vh.Poul78

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-08 12:08

Bly viol læs lige i tip og tråde der er kommet om netop den der påstand.Den bli du jo nok nødt til at trække tilbage da det vist ikke er i stand til at finde noget som helst.

Det var da godt du fik speedet det hele op Poul Nu ka du jo snart ha hele verden på din maskine

Mvh Sunowich Del Fisk

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 07-03-08 11:42

Kære kandu.dk - Jeg har lært så meget af det vi har været igennem i de indlæg "jeg" har haft og da jeg er kommet videre med den nye computerhjerne - alt kører som det skal og alle redskaber og skannerne kører ret hurtigt, så jeg er fuldt tilfreds - er der egentlig nogen andre, der har glæde af de spørgsmål, der har været på en "forældet" computer. Og hvad siger I til at indlæggene slettes og hvordan kan det lade sig gøre at begynde på en frisk. vh. Poul78