/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Daemon Tools
Fra : Millister
Vist : 1142 gange
300 point
Dato : 18-01-08 17:56

Jeg har Downloaded Daemon Tools ...

Og kan simpelthen ikke finde ud af at bruge de..

Hvad skal jeg kopier ned fra dvd/cd'erne...? Kan slet ikke finde nogen filer den kan bruge til noget...

Nogen der kan gi' en kort guide?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 18:48

Daemon tools er et virtuelt drev, så hvis du har nogle imagefiler af for eksempel programmer eller film, kan du mounte dem i det virtuelle drev, og køre dem som hvis de sad i dit rigtige dvd eller cd drev.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 18-01-08 19:55

Ja... Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogle image filer.... Hvor skal jeg finde dem?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 20:06

Det kræver jo at du har nogle imagefiler, de ender gerne på .bin .img hvis du skal have lagt en film ind på din harddisk som du har på original, skal du lige skrive det herinde, så prøver jeg at skrive en guide til det. Hvis det er film du har hentet på nettet, får man dem ofte ned som imagefil.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 18-01-08 20:09

Det er mere til spil og lign. jeg vil slippe for at skulle putte cd'en i...

Burde filerne ikke ligge cd'en eller dvd'en?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 18-01-08 20:16

Nu lykkedes det med et program jeg havde til at ligge på et USB stik... Men kun fordi en anden for lang tid siden havde lagt image filen ind...

Hvor får jeg den fra? Fra nettet?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 20:17

nej de ligger ikke cden. imagefiler er på godt dansk et billede af din cd, men du skal ikke regne med at spillene vil virke fra dit virtuelle drev, de er ret godt kopibeskyttede. Men tit og ofte er det eneste formål med at skulle have cden i når du spiller, at producenten vil sikre sig at du rent faktisk har den originale cd og ikke at den skal loade fra den under spillet.

Det du skal bruge er en no cd patch til dit spil.

Smider lige link til et par sider hvor du måske kan finde den patch du skal bruge.

http://www.gameburnworld.com/pcgamefixes.shtml

http://www.gamecopyworld.com/

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 20:21

Der findes programmer der kan lave imagefiler af dine cder og dvder, f.eks nero, men hvis de er kopibeskyttede kræver det at du har et andet program installeret som kører i baggrunden og knækker kopibeskyttelsen. Et godt program til det er any dvd, det kan du få af mig, men så skal vi skrive privat da jeg så skal bruge din msn, så kan jeg nemlig sende det via messenger da det ikke fylder ret meget.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 18-01-08 20:36

Hmm.. Den kan ikke bruge filerne, da det er RAR filer... :(

morgen vil jeg lige se på nero og dit any dvd program..

Mange tak for hjælpen end til videre:D

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 20:40

Tror altså det er nemmere for dig at finde de der no cd patches til dine spil.

Når det er .rar filer skal du bruge Winrar til at pakke dem ud først, da det er pakkede filer, winrar kan hentes her: http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=681

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 20:42

Hvis mappen indeholder en hel masse rar filer, skal du bare højreklikke på den første af dem og trykke udpak til og så et mappenavn

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 19-01-08 09:26

Hent Alcohol 120% (det hedder programmet altså...)

Efter programmet er installeret sætter du din spil/fil-skive i dit drev.
Start programmet og vælg "Lav image fil".
Nu laver programmet en nøjagtig kopi af din skive og ligger den i en mapppe under "Dokumenter" - "Alcohol 120%"
Så trykker du på "Denne computer" og der kan du se at der er kommet et ekstra dvd-rom drev.
Højreklik på det nye dvd-rom dref og vælg "Mount Image"
Der vælger du den imagefil der ligger i "Dokumenter" - "Alcohol 120%".
Nu tror din computer at der ligger en fysisk cd/dvd i dit drev, og du kan starte spillet uden at skulle sætte skiven i maskinen.

Link: http://www.alcohol-soft.com/

Håber det hjælper

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 19-01-08 12:57

Når jeg pakker filerne ud med Winrar kommer der nogle systemfiler og så noget Vista tror er et helt program

Ikke noget Daemon tools kan bruge..

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-01-08 16:08

Ok, har du prøvet det jeg foreslog med no cd patches, det er altså at foretrække, da du så også spare harddiskplads, da en imagefil snildt kan fylde 6 gb når det er spil vi snakker om

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 19-01-08 16:58

Det er jo det der ikke virker?

Når jeg pakker dem ud... Kan Daemon tools ikke bruge dem?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-01-08 17:12

No cd patches har ikke noget at gøre med daemon tools, en no cd patch kan du finde på bl.a de 2 link jeg gav dig i tidligere i tråden. En no cd patch er en .exe fil som du tager og ligger ind i den mappe du har installeret spillet i, og erstatter den exe fil der ligger med. Hvis det nu var spillet crysis, så ville du hente en patch til det, den ville højst sandsynligt hede crysis.exe, i mappen hvor spillet ligger, ligger der en fil af samme navn, men det er den fil spiludbyderen har lavet, når man så erstatter den fil med den man har hentet istedet, holder spillet op med at tjekke om du har cd'en siddende i dit drev.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-01-08 17:14

Håber du forstod nu, altså en no cd patch er et alternativ til at bruge daemon tools.
Prøv evt. at google no cd patch, og læs lidt om hvad det er, da det er lidt svært at forklare, et andet ord der er dækkende for en no cd patch er nok en crack fil, det er ikke ulovligt at cracke et spil man ejer originalt.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 19-01-08 17:49

Okey.. Jeg er med nu... Troede no cd filerne var de filer man ellers skulle hente ned fra cd'en.. Hvad for en fil skal jeg bytte dem ud med?

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 300 point
Dato : 19-01-08 17:58

Hvis du har hentet en no cd patch til dit spil, skal du kopiere den gå ind i den mappe hvor spillet er installeret højst sandsnyligt c:\programmer\dit spils navn

Når du er inde i den mappe, højreklikker du et sted i den og siger sæt ind, så skulle den gerne sige at der er en fil med samme navn, og om du vil erstatte den, så klikker du ja, og nu skule du gerne være klar til at spille uden cd i.

Nogen patches fungere lidt anderledes, ved at du ligger patchen ind i spilmappen og bagefter dobbeltklikker på den, så patcher den spillet. Men du kan regne med at hvis den spørger om at erstatte en fil når du sætter den ind, å er det første fremgangsmåde der duer, hvis den derimod bare sætter filen ind uden at erstatte en anden fil, skal du nok bruge fremgangsmåde 2, med at dobbeltklikke på den når du har lagt den i mappen.

Mener nogengange der følger et lille tekstdokument med når du henter en patch, men ikke hvergang, hvis der et dokument så læs det for der står sikkert hvad du skal gøre.

Udover det, er der sikkert lidt info om det at patche spil inde på nogen af de sider hvor man henter dem. Håber du finder ud af det, ellers skriv hvad spil det er, så skal jeg se om jeg kan finde en patch til dig, ligeså snart jeg har tid.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 19-01-08 18:51

Ey.. Nu lykkedes det med Age Of Empires :D

Man kan ikke få det til at du med Comand and Conquer 3 Tiberium War :(

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 19-01-08 19:09

Simmaster, jeg vil gerne ha' dit "any dvd" program, kan du ikke endten sende en pb til mig eller åbne op så alle kan skrive pb's til dig?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-01-08 20:00

jo, jegf åbner op, sp finder vi ud af det imorgen, er lidt optaget i aften.

Godkendelse af svar
Fra : Millister

Dato : 23-01-08 22:20

Nå.. Selv om vi ikke er kommet i kontakt over Messenger takker jeg for svaret Simmaster