/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linksys -med 3 computere????
Fra : lindesus2001
Vist : 386 gange
200 point
Dato : 16-02-03 14:41

Jeg vil gerne på nettet med 3 computere via min Linksys. Den vil kun have 2 på af gangen. Det viser sig at kablet som er tilsluttet min " Speedstream" er tilsluttet i "uplink" i min Linksys. Jeg har fundet ud af at dette kabel skal være i "wan" for at 3 computere kan være på samtidigt. Når jeg tilslutter Speedstream med wan, kan jeg slet ikke gå på nettet! Supportere fra tdc siger at det er det rigtige at bruge wan, men de må ikke hjælpe mig, da min linksys er bestilt telefonisk og min nye adsl- bredbånd forbindelse er bestilt i en tdc - butik?! Min Linksys er en dsl router (model BEFSR41) og mine computere kører på windows xp. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?????

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 16-02-03 15:06

Det bedste råd er at skrive "BEFSR 41" på www.google.com -- eller du kan klikke på nedenstående link, der gør det samme:

http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22BEFSR+41%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Jeg har netop lige hjulpet en kammerat med at finde oplysninger til samme router.... Men han skal først installere sin når han flytter sammen med familien i den nye lejlighed i løbet af den kommende uge.... Men du skulle kunne finde alt på dette link.

Held og lykke.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : lindesus2001

Dato : 16-02-03 15:43

Tak for dit svar, jeg har kigget på linket og vil prøve mig frem. Men det er meget svært, da det hele er på engelsk og der derved er mange fremmedord på computersprog.
Jeg håber der vil være en herinde som kan guide mig frem på dansk...

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 200 point
Dato : 16-02-03 16:01

Selv om du har 2 dynamiske adresser skal du betragte dem som en og: indrette din opkobling til ADSL modemet som "obtain DCHP" lige som du også gør med dine PC op imod din router/switch.
Jeg kender nu ikke din router specielt, men antager at den funktionelt svare til min egen EDIMAX Router Switch, jeg har haft 11 PC hægtet op via efterfølgende switches, successfull.
Mvh ow

Kommentar
Fra : lindesus2001

Dato : 16-02-03 21:25

tak for hjælpen alt er ok nu.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-02-03 21:41

glæder mig, good luck
OW