/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
MotorTemp. Opel Vectra.
Fra : tullenulle
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 18-01-08 16:13

Hejsa.
Har købt en ældre Opel Vectra som bil nr 2. den vil ikke blive andet end "lunken" i temp. nålen ryger kun lige over det blå felt og luften som kommer ind i kabinen er "lunken" Hvad kan det skyldtes ?? kan det være termostaten ????

MVH Tullenulle.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 16:21

Ja hvis thermostaten stå åben hele tiden Ellers ka det også være luft i varmeslanger eller ikke vand nok på systemet

Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-08 16:23

For lidt vand eller nok nærmere den mekaniske thermostat som sidder på motoren ved den tykke slange.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 18-01-08 16:54

Ja!

Accepteret svar
Fra : benner

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-08 18:51

Hej Tullenulle.
Det er uden tvivl termostaten der står åben. Skulle kunne klares med ca. 100 kr og lidt fingersnilde. Vær opmærksom på om der er nok frostvædske på. Det kunne jo blive frostvejr selvom vi bor i Danmark Held og lykke.
Bentmekaniker.

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 19-01-08 05:12

Tak for svaret benner.