/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc starter op 10 sek og lukker
Fra : pytberg
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 18-01-08 10:41

Goddag

Jeg har en PC som starter op og så efter ca. 10 sek "slukker" den igen. Inden da,har jeg haft en meddelelse fra Bios på skærmen, at min CPU ikke var sat til den rigtige hastighed. Der har dog aldrig været tweeket noget som helst.
Denne besked var på skærmen i 3 sek. så jeg kunne ikke nå at gøre noget.

Nogen der kan hjælpe ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 18-01-08 11:15

Hej
Din grafik kort skal skiftes.....
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-01-08 11:17

Ja det lyder i hvertfald som om der er en konflikt. Kan du starte i sikker tilstand?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 11:28

Hvad er det for en pc og hvilket styresysyem er der ien ??

Mvh SuneFisken

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 18-01-08 12:02

pk2dk99
hvordan kom du til det resultat,vrøvl
#0 prøv et gå i bios og load bios default,eller reset bios på dit bundkort,der plejer at være en jumper på bundkortet der skal flyttes i ca 20sek,hvis der ikke er det,så pil batteriet ud af bundkortet i 5min,sæt det i igen og prøv så at starte,virker det stadig ikke så skriv igen

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 18-01-08 14:13

Tak for jeres input.

Den har stået uden batt. i nogen tid.
Hvordan kommer jeg ind i Bios, når jeg ikke har mere tid og er der kontakt til Bios i de 10 sek. ?

Det er en ældre PC, står på min arbejdsplads ( et fritidshejm) som en del af et netværk. Den er blevet opgraderet med Geforce grafikkort og 1024Ram. Har kørt upåklageligt igennem længere tid.