/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista 64 bit engelsk?
Fra : Sygate
Vist : 586 gange
500 point
Dato : 18-01-08 00:28

Hejsa !
Jeg vil gerne købe Vista home premium eller ultimate 64bit på engelsk. Retail udgaven og ikke oem.

Jeg var lige inde en tur på Microsofts hjemmeside, men jeg har givet op.
Der er ikke en liste med priser og en knap der siger "tilføj til kurv".

Nogen der ved hvor jeg kan bestille det?

SKAL være på engelsk..

Takker..

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-01-08 00:42

Er det noget du kan bruge ?

http://www.eastluna.com/software/listings.php?id=cyl&id2=712

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 18-01-08 00:55

kandu bruge nogle af dem her?

http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=6685

Det er 32bit, men upgradeable. Skal du bruge home eller pro?

Mvh
Webtytte

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-01-08 01:29
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-08 03:56
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-08 04:12

Men hvis du vil betale den høje pris, så kandu se her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256247

Kommentar
Fra : heltfin

Dato : 18-01-08 08:31
Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 17:28

Lige lidt nysgerrig, hvorfor vil du ikke have OEM?

Hvis det er fordi du gerne vil kunne installere det igen, hvis du en dag køber ny com, ved jeg godt at den så ikke vil lade dig gøre det, da den jo har været registreret på en anden com.

Men, så kan man bare ringe til microsoft og synge en sang om at man altså ikke har fået ny com, men at ens processor har været brændt af og at man var nød til at udskifte den med en anden magen til den processor man havde før, Så plejer de at være så flinke at give en ny key så man kan installere den.
Det ved jeg, fordi jeg selv har haft gjort det.

Je ved godt at det er et beskidt trick at bruge for at spare penge og at jeg muligvis bliver flamet for mit forslag, men jeg har det bare sådan med det, at jeg synes det er noget pis af microsoft at udgive deres styreystemer på den måde de gør.

Mvh.

Simmaster

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-01-08 10:48

Gode forslag tak. Jeg må ringe til forhandlerne og spørge om det er en 64 bit version i alle forslagene.

Det er åbenbart ikke så nemt at finde af ukendte årsager.

Simmaster:

Vil helst have en retail da jeg har 3 computere.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-01-08 10:49

Nogen der ved om FULL version mon er det samme som retail?

Det er det sikkert. Men nogen der kan bekræfte en 64bit?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 500 point
Dato : 19-01-08 13:49

Ved at læse på disse sider, tror jeg du bliver bekræftet i at Retail-versionen er lig med Full Version !

http://www.whatthetech.com/2007/01/29/windows-vista-retail-upgrade-or-oem-version/

http://www.microsoft.com/danmark/partner/WGA.mspx
Citat
Lykkes Windows Vista valideringen ikke kan kunden gå tilbage til den oprindelige forhandler og bede om en ægte version. Alternativt kan kunden købe en retail version af Windows Vista eller undersøge de andre muligheder fra Microsoft for at få en korrekt og valid kopi af Windows Vista. Nogle kunder vil muligvis være kvalificeret til en gratis Windows licens.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 20-01-08 09:20

Rigtig godt link:
http://www.whatthetech.com/2007/01/29/windows-vista-retail-upgrade-or-oem-version/

LIge hvad jeg skulle bruge for at være sikker.

Tak for hjælpen allesammen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-01-08 11:48

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe