/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nedløbsrør
Fra : Mosebaek
Vist : 1698 gange
150 point
Dato : 17-01-08 20:41

Jeg har en bekendt i Nordjylland,der bor i en ældre bykvarter.(Har ikke selv internet,derfor spørger jeg).Der ligger en 3-4 gamle huse,sammenbygget.Der er sat nye tagrender op på nabohuset,men det er ikke ført til nedløbsrøret.Resultatet er at vandet sprøjter ned på min bekendts hus.Med deraf følgende gene som fugt skjolder indvendig og puds udv. er ved at løsne sig + fordøren også har taget mærkbar skade. Husets ejer en tømrermester,(Bolighaj) bor der ikke selv,siger at det skal han nok få ordnet.Men intet sker.Tagnedløbet er forøvrigt,bare ført ned til fortovet,med fare for at vandet siver ind gennem muren.Skal vand fra tagnedløb ikke være rørlagt,altså ført til kloak systemet.Jeg har ikke set før,at det bare plasker ud på fortovet.Med fare for underminering.Hvordan får man "skovlen under sådan en ka`l.Jeg ved af bitter erfaring at henvendelser til myndigheder,nærmest er nyttesløse. Og advokater,som alle ved,koster en stor bondegård.Jeg vedlægger lige et par fotos,af sagen.

HPIM0845.JPG
HPIM0847.JPG

Mosebaek

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-08 20:42

Pæne billeder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-08 20:47

Mosebaek har du ikke være her længe til at vide
det går ikke med fotos på kandu?
http://www.peecee.dk/

Du bruger denne side og linker til den.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-01-08 20:58

Hvis det ser lidt ud som dette her:
http://www.christianshavnernet.dk/FotosCN/BURM_01.jpg
-så er det sikkert helt iorden...

Læg mærke til, at nedløbsrørene drænes direkte til den lille rende i fortovet, så vandet ledes væk fra huset og ud i rendestenen....

På billedet kan det ses to steder....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 21:01

Jo selvfølgelig ska vandet fra taget føres i rør eller som det var så moderne på et tidspungt ad kæder men rør er klart at foretrække Hvis det oven i købet er bolighajens ejendom er det da slet ikke til at forstå for det ødelægger da alt med tiden udevil det frostsprænge hvis der kommer frost og inde vil der komme skimmelsvamp og det er usundt og træværket bliver ødelagt Jeg ville foreslå ham at der blev gjort noget med det samme om jeg så selv sku lave det og han så betalte hvis han så er til at få i tale

Mvh SuneFisken

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-01-08 21:01

I din anden tråd skrev jeg at i kunne henvende jer hos en advokat.. Der findes altså også gratis advokat hjælp..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 21:03

Hvad er det der gør at Vandet plasker over på det andet hus???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 21:13

Bebox man ser jo også klart på billederne hvad det gør ved væggen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-08 21:17

Jeg kan kun give jer ret i, at den bolighaj skal se at få tingene bragt i orden, det kan ikke være rigtigt at nabohuset får fugtskader

Hvordan var tagrenden ført før??

Her er der nogle gratis advokater, så kan i få dem til at "slås" for jer

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780

http://www.friproces.dk/ngr/

Og denne koster ca. kr 60

http://www.familieadvokaten.dk/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-01-08 00:37

Citat
Jeg ved af bitter erfaring at henvendelser til myndigheder,nærmest er nyttesløse. Og advokater,som alle ved,koster en stor bondegård.

Jamen så er der jo kun tilbage at du henviser (Bolighajen) til svarene her på kandu.dk, så er jeg sikker på at han nok skal få det ordnet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-08 07:36

Jeg beklager meget det rod med billederne.Har bøvlet med peecee.Der var lige ved at gå "kandu" i det.Prøver lige igen.Jeg skal indrømme at jeg endnu ikke har nærlæst jeres svar.Men det sker nu.

http://peecee.dk/upload/view/91420

http://peecee.dk/upload/view/91421

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 08:03

Jamen jamen der mangler jo bare et knæk Hvis det havde været mig havde jeg ordtnet og så taget kampen op med ham der Hajen efterfølgende

Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : arnely

Modtaget 150 point
Dato : 18-01-08 10:11

Ha - jeg tro jeg ville gøre noget helt andet

Kan se på dine billeder at der står et Telefon skab og et Kabel Tv skab. Kan bare ikke se fra hvilke firma.
Men det må du kunne se på "måske" låget på skabene.

Så vil jeg rette henvendelse til disse selskaber, og gøre dem opmærksom på at der "pisser" vand ned over deres skabe når det regner.
Så vil jeg gætte på, at de sender teknikker til stedet. De vil så forhåbentlig, sætte sig i forbindelse med ejeren, og bede om at få tagrenden ordnet.
Hvis han så ikke gør det, har de både råd og midler til og køre en sag

Der er en ting mere jeg kan se på dit billede. For mig ser det ud til at afløbs røret ikke er ført til kloak. Prøv og tag en snak med kommunen om det. Mener at hvis der findes kloak i jorden, skal den også bruges.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-08 15:49

Citat
Mosebaek har du ikke være her længe til at vide
det går ikke med fotos på kandu?

Jo Teil,men stresset du ved.Der gik kandu idet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-08 16:03

Jeg takker foreløbig for alle indlæg.Der er faktisk tips i dem alle,som vi kan bruge.Hver på sin måde.
Jeg lader lige tråden stå lidt endnu.Så kan jeg også "udsky" pointgivning lidt endnu.Helt ærlig:Jeg kan ikke fordrage at acceptere kun et svar.Jeg tænker tit,at det ser ud som de andre svar er ubrugeligt. Og det er jo ikke tilfældet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-01-08 11:46

Den øverste er en klar K3´er som ejeren af huset kun kan have interesse i at få lavet - det koster ham kun et øjebliks beværd, som i evt kan tilbyde ham at udføre (for den gode nabofred). I kan på en pæn måde forklare ham, at murværket opfugter og at levetiden derfor forringes betydeligt. (sprækker, svampe mm).
Den nederste går jeg ud fra er ført til en faskine, eller på anden måde drænet. Når der er installationer er jeg næsten 100% sikker. Prøv at fjerne bladene, hæld en kande vand på, og se hvor det løber hen.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-08 19:04

Tak for svaret arnely. Jeg vil afprøve dine gode råd.Også stor tak til i andre "indlæggere".

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-01-08 19:34

Takker for point Mosebaek -

nogle ganske skal vi være kreative i denne verden for og blive hørt

...Arnely