/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oversæt fil fra OpenOffice
Fra : klanger
Vist : 535 gange
50 point
Dato : 17-01-08 17:01

Hej

Har fået et par filer fra en der åbenbart bruger OpenOffice.

Fik åbnet en fil med

http://www.zamzar.com/

filen hed .ODT

men nu kom der en der hed .ODM og det vil dette ellers udmærkede program ikke kendes ved.

Nogen der kan hjælpe sådan jeg kan læse den/dem i Word eller WordPad, altså i et Microsoft program?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 17:09

Her snakker de om dit problem.
http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=1177

Men det kræver jo at du installerer OpenOffice (gratis)
http://da.openoffice.org/about-downloads.html

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-01-08 17:13

- prøv at omdøbe til .rtf - det virker nogle gange...

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 17-01-08 17:26

Citat
prøv at omdøbe til .rtf - det virker nogle gange...

Den virker desværre ikke, så det kan da godt være at man bliver nødt til at installere OpenOffice men det er første gang jeg modstger sådanne filer....så

Andre forslag...løsninger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-08 17:28

Jeg har både windows og open office på min arbejdspc.
Der har windows ikke noget problem med at læse .odt filer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-08 17:30

Wordpad eller Notepad bør kunne læse det...

Notepad læser ALT - om det så er forståeligt er en anden historie....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 17:43

Læg mærke til at det er >>>>>>>>>>>>> ODM filer, men om det er det samme som skabeloner i windows ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-01-08 17:43

kan du ikke bede afsenderen om at gemme i et andet format..

Jeg havde egentlig den opfattelse at open office var 100%kompertibel med office

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 17:48

http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=15214 måske kan du få hjælp her ?

Annuller spørgsmålet
Fra : klanger

Dato : 17-01-08 18:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Ja det bliver afsenderen der må "knokle" med problemet, da det er hans dokument jeg skal bruge til en hjemmeside jeg laver for ham......

Men løst blev det ikke med Jeres mange gode idéer, men tak for hjælpen.....