/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
ER det rimlig
Fra : jomo
Vist : 668 gange
500 point
Dato : 17-01-08 16:47

Er der en der kan fortælle mig om det er rimligt at det skal 3,50 timer til at finde en ledning i min bil en honda civik 1998.der er overgang i .det er på et honda værksted den er lavet,de må da hurtig kunde måle ud hvor fejlen er med de maskiner de har.er der et sted man kan få at hvide hvad der er rimlig jeg syntes at 2228,25Kr er helt hen i Skoven .Hilsen Jomo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-08 16:50

Den skal ikke bare findes men også udskiftes/repareres.
Det kan være nok så bøvlet at komme til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-08 16:52

Det lyder desværre rigtigt nok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 16:54

Og hvad er det så for en ledning og hvad bruges den til. Der er temmelig mange i en moderne bil.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-08 16:57

Jomo.... Du kan da prøve at ringe til andre Hondaværksteder, eller i det hele taget værksteder, for

at hører om de har en ide til hvor mange timer man min/max kan bruge for at finde en ledning

med overgang i, men altså 3,50 er ikke ualmindeligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-08 18:01

3½ time til at FINDE fejlen er for meget....

Men incl. en rep af fejlen kommer det jo helt an på HVOR den var....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-01-08 18:29

Fejsøgning kan tage kort tid, og lang tid.Så skal de lave fejlen, det tager også tid.Måske kan en anden mekaniker lave den på kortere tid.Måske ikke.Derfor er det svært for værkstedet og give forhåndspris på sådanne jobber. Jeg tror ikke du er blevet snydt.
alimak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-08 19:55

Du kunne jo osse stille spørgsmålet under "Biler". Det kan jo være, at der er flere som reagerer der end under foto...

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 250 point
Dato : 17-01-08 21:26

Desværre rigtig nok.
Jeg selv er elektronik mekaniker og jeg ved hvor problematisk det kan være at fejlsøge på det elektriske i nyere biler. Selv for mekanikere på autoriserede værksteder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-08 08:00

Nu kan man jo sagtens være klog bagefter.Men for en anden gangs skyld,ville jeg vælge
en Bosch værksted.De findes i næsten alle større byer og er eksperter i bil elektronik.
De er ikke billigere end et autoværksted,men de ved som regel,lige hvor de skal "slå ned".

V.H. Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : jomo

Dato : 19-01-08 09:10

Tak for svaret taunusanden.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-01-08 21:27

Hvorfor fik taunusanden kun 250 point? Spørgsmåler er sat til 500 point.
alimak

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-01-08 11:03

Det er da rigtigt..

Men.. Jeg er fuldstændig ligeglad med om jeg fik 1 eller 5000 point