/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hvilken fugle er der tale om?
Fra : matiasnykfyahoo.dk
Vist : 457 gange
40 point
Dato : 17-01-08 15:08

Hej alle sammen!

Jeg har en ven der bor i i lejlighedsblok tæt ved en skov, hans blok ligger inde i midten.
Man kan fra hans vindue se taget af en nærliggende blok hvor taget sommetider er fuldt med sorte fugle.

Spørgsmålet omhandler hvilken fugle dette måtte være? Fuglene er helt sorte, og jeg er kommet i diskution om hvorvidt det er solsorte eller krager?
eller hvilken fugl det eller kunne være?
Det skal nævnes at det er på falster, altser syd på, hvor jeg mindes at man ofte ser sortkrager?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 15:14

alliker formodentlig - de ses netop sådan

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-01-08 15:24
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-01-08 16:01

Der er meget stor forskel på solsorter og krager i størrelse,
solsorterne optræder ikke i store flokke på folks teg, det gør alliker gerne. Råger? Tæt på en skov , måske nok - det ville være godt med et billede.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-01-08 16:06
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-01-08 16:10
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 16:22

Jeg bor også på sydsjælland Og har Hundrede års træer omkransende en stor grund der kommer en kæmpåe flok råger formiddag og eftermiddag året rundt Og de Kendes Bla på at de larmer ret meget så nogle syns sådan nogle burde jages væk Men syntes jeg ikke jeg nyder det faktisk Den dag hvor alle dyr er ryddet fra jordens overflade af os mennesker det farligste dyr ska ko nok komme.
Mvh SuneFisken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 16:23

Ups ikke ko men Jo

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-01-08 16:31

SUno- Det farligste dyr? Mener du mennesket? Der er i hvertfald ingen der har fremstillet så effektive maskiner til at dræbe både mennesker, dyr fugle og planter.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 16:41

Ja Valde det mener jeg Der er ligefrem en forlystelses og naturpark i Sandnæs v Stavanger i Norge hvor man kan komme ind i et særligt lukket område med pigtråd og hermetisk lukkede hegn (jae det ligner Guantanamobasen )og se verdens farligste dyr......Os Mennesker........... og alle de forfærdeligheder vi har skabt for at udrydde hele vores planet.

Suk Fra SuneFisken

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-01-08 16:43

Krager er ikke sorte, men overvejende grå (jo, sortkrager, men de er relativt sjældne), alliker er ikke sorte, men meget mørkt grå med lysere gråt hoved.

Solsortehanner er sorte, og råger er sorte....

Solsorte optræder ikke i store flokke på hustage, det gør råger....ofte blandet med krager og alliker.

I øvrigt foreligger der kun få observationer af sortkrage på falster.

De er talrigest i sønderjylland og så omkring Århus

Jeg foreslår, at det er råger

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 17:49

Hvad er det for en filde du læser op fra Dova ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 17:51

Altså mit tastatur ska skiftes kilde sku der stå Det springer bogstaver over hvis man ikke trykker godt igennem Det osse alle de krummer mm der har sat sig igennem et par år VEnder det ellers og banker det ind imellem

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-01-08 18:00

Citat
Solsortehanner er sorte, og råger er sorte....

Solsorte optræder ikke i store flokke på hustage, det gør råger

Sådan dova---så ka' de lære det

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 17-01-08 18:08

Citat
- det er Råger...

http://www.fugle-net.dk/spurvefugle/raageset.htm

Skrevet af Stouenberg allerede kl. 15.24

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 20:10

Passer sku osse meget godt til dem de sidder i flok og råger(Råber op) Jeg har osse sagt det var Råger i et tidligere indlæg end dit Dova men hvor er det det står det du læser op ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 21:19

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Passer sku osse meget godt til dem de sidder i flok og råger(Råber op)

hvem har sagt noget om at de sidder og råber ?

Nå men kom i tanke om spørgsmålet her da jeg lige talte med en ven der netop bor på de kanter og han siger der er alliker en masse hvor de bor - også ved skov !

Godt hvis spørget ville lægge foto op på peecee.dk eller finde et billede online for i øvrigt

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-01-08 00:22

Se fuglene, tæl dem, og indberet dem !!

http://obsnatur.dk/hunt/hunt_map.php?hunt_id=22&map=all&species[]=60

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 09:18

:::::::::::::::::::::::..Hallo:::::::::::::::::::::::::::::::

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 09:22

Man ku jo også synge en sang mens man venter... Blckbird singing i the death of the night .........

Hallo nårh ja han boede jo ved skoven som man råber der får man svar får man sva få ma sv fms fm f ....................................

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-08 23:34

Hej med dig. Bor selv på Falster. Det er Råger vi her det i tusind tal hernede på sydhavsøerne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 22:53

Har du fået styr på det så luk venligst dit spørgsmål eller spørg noget mere

Mvh Sunofisken

Kommentar
Fra : smukkepoppi

Dato : 24-02-08 11:52

Vil sige ligesom alle de andre, det er råger.. Mega larmende men jeg syntes nu at de er hyggelige at ha rundt omkring ligesom alle de andre fuglearter any way, bare synd at de snupper de små fugles unger, men det er jo naturens gang..ss.. Ups,jeg så lige datoen, øh.. jeg la mit indlæg stå alligevel ok

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-08 12:02

--------------------------------------------------------------------------------
Har du fået styr på det så luk venligst dit spørgsmål eller spørg noget mere

Mvh Sunofisken