/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Disable Explorer addOns i reg.
Fra : DJfrakja
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 17-01-08 14:29

Kan man ikke disable Eksplorer AddOns i reg.databasen? eller evt. via et script..? Jeg har brug for at skulle disable en AddOn uden brugeren behøver at gøre noget...

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 17-01-08 18:45

[HKEY_CURRENT_USER | SOFTWARE | Microsoft | Internet Explorer | Main

Opret "Enable Browser Extensions" hvis den ikke findes (højreklik på Main og vælg "New" --> "String Value")

- Sæt den til "no" hvis det skal slås fra. (Højreklik og "Modify", skriv "no" i Value Data)

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 21-01-08 10:03

Fik du det til at virke?

Mvh
Webtytte

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 21-01-08 10:16

Nej det ændrede ingenting. Men jeg skal også kunne definere hvilken addon der skal deaktiveres, det er ikke dem alle sammen...

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 21-01-08 20:40

Er det en specifik add-on du vil slå fra? - Hvilken?
Skal den deaktiveres eller afinstalleres eller er det ligemeget bare den er væk?

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 21-01-08 20:43

Ja, det er en specifik addon der får eksplorer til at crashe. Det er sådan set ligegyldigt om den bliver deaktiveret eller slette...bare den ikke er aktiveret.

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 21-01-08 21:44

hvad hedder den pågældende add-on?

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 21-01-08 21:55

Den hedder "QUICKfind BHO Object"

Accepteret svar
Fra : Webtytte

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-08 13:00

Ok, jeg har ikke testet det her, for jeg har ikke BHO, så husk at tage backup af registreringsdatabasen inden du laver ændringer.

1. Åbn Registreringsdatabasen og åbn "HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID"

2. Find "{C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153}", klik på den og se hvilket navn der står ud fra (Default) i højre vindue, hvis der står "QUICKfind BHO Object" (eller lignende), så slet den (hele ID'et)

3. Gå til "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153}" og slet den også, hvis den findes.

Det er nok meget klogt at prøve på en "dummy"/test maskine inden du gør det hos brugeren.

Mvh
Webtytte

Godkendelse af svar
Fra : DJfrakja

Dato : 23-01-08 15:53

Det virkede super

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 23-01-08 19:17

Phew, endelig :)