/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Luftpuder - montering af døre
Fra : Benjamin.Hansen
Vist : 11267 gange
500 point
Dato : 17-01-08 14:07

Hejsa

Jeg har flere gange set at montering af døre og vinduer sker med opspænding med luftpuder, inden anvendelse af karmskruer.

Men jeg kan ikke finde ud af hvor man køber disse luftpuder.

Det er en firkantet sort pose med luftslange til en lille pumpe/bold (som den lægen har ved måling af blodtryk).

Hvor kan den købes af privat ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-01-08 14:22
Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 510 point
Dato : 17-01-08 14:38

et link mere vedr. winbag, det kan være, der er prisforskelle
http://www.google.com/search?hl=da&q=winbag&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-08 15:41

Og her kan de købes for kr. 135,00 stykket

http://vinduesmarkedet.dk/Pages/Product/4397-0-92/

Man kan godt nok købe mange kiler for de penge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 15:52

Eller som jeg gør.
Byggeskum i alle fire hjørner med lukket vindue og vente til næste dag.
Montere 2 skruer i den ene side og een skrue øverst i den anden side.
afprøver om lukningen er ok - og så den sidste skrue.
Husk opklodsning under i hver side og en let støtte på midten
(hvis gæster finder på at sidde i vindueskarmen - )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-08 16:01

Eyvind.... kan du gøre det helt uden kiler??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 16:33

Sorry - jeg kiler selvfølgelig vinduet op mens skummet får fat.
Mellem karm og murhul har jeg også mellemlæg/kiler der hvor skruerne går i gennem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-08 16:36

Pyy ha, så er jeg mere rolig, jeg troede lige manden var "faldet af på den"

Godkendelse af svar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-01-08 18:52

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-01-08 18:55

Til alle
Tak for link om winbag
Jeg skal ikke bruge dem til vinduer.
Jeg skal bruge dem til justering af vaskemaskineføder .
Men der er jo lettere når man ved hvad "dyrne" kaldes.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-01-08 18:59

Hej Benjamin - selv tak