/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
I/S- firma
Fra : yesboss
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 17-01-08 12:02

Hvis man som I/S firma står til at skulle af med 200.000 for noget byggesjusk, hvad vil man som revisor eller advokat råde sine klienter til at gøre?

Mvh Y

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 17-01-08 12:24

Hej.

Er hverken revisor eller advokat, men når du siger byggesjusk. Er det så dit firma der har lavet byggesjusk som skal rettes eller er det et andet firma der har lavet noget for dit firma, men hvor der er tale om byggesjusk?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-01-08 12:50

Der er vel ikke så meget at rådgive om.

Hvis man skal af med pengene er det vel bare at betale, og hvis man ikke mener, at man skal betale, så må der være vedtaget en række sanktioner og klagemuligheder inden arbejdet er påbegyndt, og så følger man den vedtagne procedure

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-08 14:13

At betale - idet følgende er gældende

Citat
Hæftelse
I et interessentskab hæfter deltagerne personligt, ubegrænset og solidarisk for alle virksomhedens forpligtelser.

Dette betyder:
at hver deltager hæfter med hele sin personlige formue
at selskabets kreditorer selv kan vælge, hvem af deltagerne de vil søge gælden inddrevet hos.

Citatet taget herfra http://www.kgn.dk/p12.asp

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 17-01-08 19:13

jaaaa, men hvad hvis de "ingen" penge har og det hele står i konens navn?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-08 20:06

Jeg kan ikke svare dig om midlerne står i interessenternes koner,s navn, men i et I/S er der mindst to personer de 200.000 kr. kan hentes hos.

Jeg ville alliere mig med en advokat for at få de 200.000 kr.

Han kan samtidig finde ud af om konerne skulle have særeje, eller om særejet er oprettet efter dommen på de 200.000 kr.