/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
teil !!! og CCjunior
Fra : miritdk
Vist : 763 gange
10 point
Dato : 17-01-08 10:13

http://kandu.dk/tip17273.aspx

du skriver:

Citat
Jeg kontaktede kvindemennesket jeg fik filen fra og hun har absolut ikke sendt noget

Tyder jo på at hun er virusramt, altså hendes pc.

Nope - ikke rigtigt - det skidt kommer netop aldrig fra afsenderen

http://cando.dk/Tip16554.aspx

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-08 10:16

Ja ja det er godt med dig.
Nogen har jo snuppet hendes mailadresse og bruger den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-08 10:17

skulle du ikke gå sammen med IQkandu holdet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 10:20

hvad er en IQ ?

selv godt med dig (tror jeg nok) og du ved jo godt jeg har ret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 11:07

IQ er vist ikke noget for jer...................... måske en svag HQ

Hvis man får noget tilsendt fra en man kender, og vedkommende ikke bevidst har sendt det, så er det sandsynligvis sendt via dennes adressekartotek, styret af et eller andet "snavs".

Hilsen Eyvind som har al sin post sat på videresend til hele adresselisten.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-01-08 11:56

Den tråd du henviser til. Der står en vejledning til hvordan hun renser sin com. men når man trykke på linket så dutter det ikke..

Jeg spurgte hvordan hendes com opførte sig, og hun sagde den havde været lidt underlig de sidste dage.. så jeg vil jo gerne lige gi hende en hånd med at få den renset..

Junior

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-08 13:12

CCjunior prøv at begynde med at køre denne online scanner hos den ramte: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm og stram så alvorlig op på sikkerheden på computeren, der findes en masse muligheder for at beskytte sig, også gratis
Citat
det skidt kommer netop aldrig fra afsenderen

Miritdk ikke så selvsikker afsenderen kan sagtens være en virus ramt computer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 15:02

Citat
styret af et eller andet "snavs".
-- ja da botnets

Citat
Den tråd du henviser til. Der står en vejledning til hvordan hun renser sin com. men når man trykke på linket så dutter det ikke..
.. nej og malwarecheck annoncerede i god til både her og der og på forum at der ikke ville blive løst logs mere - i hvertfald indtil videre ;.)

men har hun fået den msn virus ind så

hent msnfix her: http://sosvirus.changelog.fr/MSNFix.zip

1. Pak zipfilen ud til sin egen mappe på skrivebordet.

2. Åben mappen og dobbeltklik MSNFix.bat.

3. Når du ser, at det sorte vindue er blevet blåt, så taster du E og trykker på <enter>

4. Så taster du R og trykker på <enter>

5. Hvis infektionen bliver fundet, får du en meddelelse om det. Tryk derefter på <enter> og lad fixet arbejde.

6. Hvis du bliver bedt om at genstarte maskinen (reboot), så gør du det, uden at lukke ned for værktøjets vindue.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 15:04

o.v.n - jeg er absolut ikke skåsikker på noget jeg ikke har set - men den msn virus er kendt

Eyvind hvad er så en HQ ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 16:06

Miritdk
IQ er Intelligens kvote som man får tildelt.
Er kvoten mindre end 1 så kaldes det for en Halv kvote (staves med Q i den store verden)

Derfor er < 1 kvote = HQ

Fra et Svensk site:
Andra försök att bredda synen på intelligens har varit att utveckla idén om intelligenskvot (IQ) med tankar om emotionella och själsliga kvoter, EQ och SQ. ...

Hvor EQ er Ej målbar intelligens kvote

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 17:21

Miritdk............................ - det var altså kun for sjov.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 17:41

hmpfff - nå men jeg søger alligevel på den stilling som kaffedame hos Mensa

ps - hvis teil og jeg har en halv hver har vi jo en hel tillsammen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-08 17:45

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-08 20:42

Man opretter da bare to profiler hos mensa.
0.5 + 0.5 = 1.0 = superhjerne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-08 21:20

NEMLI` teil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-08 08:41

ccjunior har du fået nogen til at hjælpe med at rense din venindes maskine ???

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-01-08 08:55

hun har sendt den til mig igen.. forbandede skidt.. Jeg sendte brugsanvisning til msnfix, men har ikke hørt fra hende siden.. regner med at høre fra hende her i weekenden..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 09:35

Teil - mensa er da for damemennesker ............... ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-08 09:35

du skal måske selv køre det fix - vel er det noget forbandet skidt.

Hvad med at blokere for hende for at se om det virkelig kommer fra hendes pc - hvad jeg ikke tror da det er bots der afsøger og derpå sender ?

i hvertfald - klik aldrig på links i messengere uden at have været gjort opmærksom på det før linket sendes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-08 09:36

Eyvind for hulan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 09:57

Citat
klik aldrig på links i messengere uden at have været gjort opmærksom på det før linket sendes

Nemlig Miritdk - det er en god metode.

Ps.
Til gændgæld får jeg ikke set alle de sjove links, som videresendes til alle de andre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-08 09:59

det hænger vist ikke lige sammen Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 10:21

Ok - som sendes til de andre.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-01-08 13:02

begge gange hvor hun har haft sendt, har det passet med at hun lige har haft logget på msn. ved også der er flere af vores fælles venner som har fået den af hende.
Jeg har kørt msn fix. intet spændende at finde hos mig.. men er lidt spændt på at høre om den kan fjerne den hun har fået.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 13:14

Ja - det ser ud som om det hendes adresseliste som benyttes, til at sende ud.
Så det snavsede må ligge hus hende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-08 13:43

Citat
Teil - mensa er da for damemennesker ............... ikke

Helt sikkert, jeg nyder en god ale i stedet for det der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-08 15:21

det forbistrede ved sådan noget skidt er lige akkurat at man ikke selv ved der er noget og hun bør under alle omstændigheder få renset godt ud.

Nå - det vil jo vise sig om hun gør det - jeg ville med det samme blokere for een jeg vidste kunne være udvalgt af botnets osv til at gøre skade hmpff - desværre mange der ikke aner de er inficerede og mærker de ikke meget til det reagerer de ikke.

hmm - teil på druk igen ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-08 16:27

Citat
hmm - teil på druk igen ?

Ken en alen, - øh en ale eller to.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-08 11:17

nå ccjunior - hvordan går det med venindens puter mon ??

og teil - du er vel ikke stadig igang med en alen

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 10 point
Dato : 21-01-08 16:29

har ikke hørt fra hende.. men hun var online igår uden at sende snavs.. hehe.så mon ikke det går bedre..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-08 18:04

ok lyder som om der er ro i lejren

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 10:39

Tak for svaret CCjunior.Håber problemet er løst

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 27-01-08 15:26

Hun har da ikke sendt noget siden

Meeen jeg har ikke haft snakket med hende.. så helt sikker er jeg ikke..