/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænder erfaringer
Fra : WinXPeter
Vist : 1043 gange
78 point
Dato : 16-01-08 21:48

Hej

Jeg kommer nok til at støve VISA kortet af og investere i en ny DVD brænder.

Havde ellers købt en Samsung SH-S183A for mindre end et år siden. Den har også brændt fint på de første over 100 skiver, men nu laver den "Strømkalibreringsfejl" hele tiden.

Den er opdateret med det nyeste Firmware og det er ikke medierne (skiverne) det er galt med, da de kommer fra samme kasse som de første over 100 der er brændt med succes.

Jeg gider ikke slås med garanti for nogle få hundrede kr. Og jeg skal også bare have en billig en igen.
Helst en der kan æde alt og laver så få fejl som mugligt.

Så nu vil jeg bare gerne høre om der er nogen der har gode eller dårlige ting at sige om disse 3 som jeg har kigget på. Eller har andre forslag.
Det skal dog være SATA og front i sort, så udbudet er ikke så stort.

LiteOn LH-20A1S (Sort)
DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / 2 MB / 160 ms (CD) / 160 ms (DVD) / 48x (CD) / 16x (DVD) (R) / 48x (CD) / 20x (DVD±R) / 8x (DVD±R DL) (W) / 32x (CD) / 6x (DVD-RW) / 8x (DVD+RW) / 12x (DVD-RAM) (RW)

NEC AD 7173S (Sort)
DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / 2 MB / 140 ms (CD) / 160 ms (DVD) / 48x (CD) / 16x (DVD) (R) / 48x (CD) / 18x (DVD±R) / 8x (DVD±R DL) (W) / 32x (CD) / 6x (DVD-RW) / 8x (DVD+RW) / 12x (DVD-RAM) (RW)

Pioneer DVR 212BK (Sort)
DVD±RW (±R DL) / 2 MB / 40x (CD) / 16x (DVD) (R) / 40x (CD) / 18x (DVD±R) / 10x (DVD±R DL) (W) / 32x (CD) / 6x (DVD-RW) / 8x (DVD+RW) / 12x (DVD-RAM) (RW)

Accepteret svar
Fra : perkh

Modtaget 88 point
Dato : 16-01-08 21:55

NECén kører fint ved mig på andet år, så det kan da måske være et bud.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 16-01-08 22:41

Kører med den samme LiteOn for 3. år i træk. Har også en alm. cd-brænder fra LiteOn som er endnu ældre. Den kører også stadig.

Så jeg vil helt klart vælge LiteOn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-01-08 23:09

Jeg har været glad for >>LiteOn<< og Nero følger jo med.
Jeg havde dog en læsefejl på den næstsidste ............... så ud og købe en ny LiteOn

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-01-08 00:00

Ja, ja, 2 - 1 til Liteon

Har selv en Liteon CD brænder som kører udmærket, men så har jeg en Liteon DVD-ROM der læser ad helvede til, så mine følelser for Liteon er både gode og dårlige.

Har ikke bestemt mig for noget endnu, men har været rundt i diverse fora og der syntes jeg at der er megen lovprisning til NEC

Skal også helst have en der kan brænde mine Maxell skiver som jeg har nogle hundrede af, det ville være noget surt at BRÆNDE inde med dem.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 17-01-08 00:28

Bruger super Multi fra LG. Brænder fantastisk i 4 år
pømske

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 17-01-08 06:51

Har også Lite-on, kører på 3 år nu. Virker uden prob, og har brændt mange mange skriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-08 07:29

Du kan roligt skrive 10-1 til LiteOn - det virker bare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-08 07:32

Men men men.....

Det kan udmærket være dine SKIVER der giver fejlen....

Prøv lige med et andet mærke og lavere hastighed inden du "skraber" muggen af Visa-kortet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-08 07:34

Og generelt er det altid en god ide "kun" at brænde med ca. halvdelen af hvad skiver er beregnet til (og brænderen)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-01-08 11:28

Godmorgen

Jeg kan se at LiteOn har mange fans her.

Jeg har ikke endeligt besluttet mig endnu, vil lige tage en sidste inspektionsrunde på nettet inden valget falder. Regner med at kunne lave ordren i eftermiddag og så have en spritny brænder til weekenden.

Kan lige sige til pømske at tak for dit alternativ med en LG. Meeeeennn jeg var lige på EDBpriser.dk og slå op og den billigste LG med SATA og sort front er en LG GSA H62N Super-Multi til 1.679 kr. Og der siger min bankrådgiver stop.

Til refi: Det er brænderen, jeg har set det komme over den sidste måned.
Jeg brænder stort set altid i langsommeste hastighed som skiverne tillader, med disse Maxell er det 4x.
Da brændingen begyndte med disse "strømkalibreringsfejl" for lidt over en måned siden var det først ca. ved hver anden brænding. Langsomt men sikkert er det så blevet værre og værre indtil sidste gang jeg fik brændt en skive hvor jeg tror den åd den ved 25 - 30 forsøg.

Så det er helt sikkert brænderen, da skiverne har været de samme, både ved succes brændingerne i starten ( over 100 uden en fejl ), gennem brænderens forfald og til dens nylige død. R.I.P

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-01-08 14:46

Jeg kører også med LITEON, model LH-20A.
Jeg har ikke haft én eneste fejlbrænding, og jeg brænder DVD med 16X hvilket er max speed på de skiver jeg bruger.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-01-08 14:48

Sorry model: LH-20A1H

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-01-08 14:51
Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-01-08 14:53

Så er løbet kørt og det blev hverken fugl eller fisk.

For at imødekomme alle LiteOn fans har jeg dog givet LiteOn en chance til med et DVD-ROM drev.
Selv om jeg aldrig har været tilfreds med mit nuværende LiteOn DVD-ROM drev, så har jeg købt en LiteOn DVD, DH-16D2P-04C, Black. Til en pris af 120 Kr. kan man godt give det en chance.

Med hensyn til brænderen så faldt de udvalgte modeller fra af forskellige grunde.

Først vil jeg lige sige at det står sløjt til med anmeldelser og kommentarer til DVD brændere på nettet.

Pioneer DVR 212BK (Sort) simpelthen fordi der ikke er noget vurderingsgrundlag, kunne sådan set ikke finde nogen kommentarer ud over almindelige salgstaler og fabrikkens specifikationer.

NEC AD 7173S (Sort) på grund af leveringstid, havde ikke lige tænkt mig at skulle vente 1 uge eller mere.

LiteOn LH-20A1S (Sort) fravalgte jeg på trods af alle anbefalingerne, lidt på grund af mine erfaringer med min nuværende DVD-ROM, men mest fordi jeg i min research på nettet, 2 gange stødte på kommentarer fra folk der havde problemer med resultatet ved brænding af Double-Layer DVDer.

Mit endelige valg blev en lidt dyrere løsning, nemlig en Plextor PX-810SA/T3B, Black, Retail fra SHG.

Jeg fandt ud af i diverse fora at Plextor er stoppet med at lave drev og det nu er Pioneer der har overtaget det, men de få bedømmelser og kommentarer der var at finde til dette drev er dog positive.
Som skrevet er det en Retail, så der følger et Nero Express 7 Essentials SE PlexTools Professionel LE med.
Allermest faldt jeg dog for dette taget fra SHG`s hjemmeside:

Der er onsite reklamationsret på denne vare. Ved defekt skal der fejlmeldes ved Plextor.
Normalvis vil produkt kunne hentes og byttes indenfor 2 arbejdsdage på kundens adr.
- Ved defekt produkt: Der skal oprettes en fejlmeldelse på Plextors hjemmeside - link
- Ved tvivl: Kontakt Plextor på Tlf.: +32 2718 0390 eller på mail: rma@plextor.be
- shg.dk kan godt håndtere ombytningen, men vil bare tage længere tid, da denne service er tillagt slutkunden.

Det er sgu da service

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-01-08 14:54

Sorry

Så selvfølgelig ikke det skulle være SATA, Har du ikke IDE i din com?
Hvis du har IDE, kan jeg ikke forstå at du vil bruge så mange penge på en SATA

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-01-08 14:56

Tak for alle kommentarer

Lukker senere

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-01-08 14:58

Til Simmaster

Jo men de er alle optaget af Harddiske og dem kan jeg ikke undvære

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 18-01-08 00:19

Det er jo ikke til at dele point og man i dette spørgsmål ikke kan kåre en klar "vinder" vil jeg simpelthen give pointene til perkh for at være den første.

Jeg siger TAK til jer alle for jeres råd og anbefalinger

Må hellere se at få sluttet spørgsmålet mens Kandu er oppe at køre, har ikke været alt for stabilt på det sidste.

Godkendelse af svar
Fra : WinXPeter

Dato : 18-01-08 00:20

Tak for svaret perkh.