/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
lige et par spørgsmål
Fra : JeffO
Vist : 622 gange
200 point
Dato : 16-01-08 12:32

Hejsa har lige et par spørgmål jeg håbede i kunne svare på

1. Har her i weekenden fundet et par gamle ramblokke frem og ville lige finde ud af om de er noget værd endnu.
1* 1GB sdram 133Mhz
1* 512 MB sdram 133Mhz
2* 128 MB sdram 133Mhz

2. Jeg skal efter 6 år have mig en bærbar igen, hvor jeg sidst have en Dell 800 Mhz processor, 512 mb ram 64 mbit grafikort, ikke just det vilde men Jeg har så fået tilbudt at købe en 2 mdr gammel fujitshu siemens, men ville lige have andres mening om den før jeg bruge penge på den. Jeg sku kunne spille på den, se film over mit fladskærms tv og ja hvad man nu ellers laver på en stationær comp.
Det er denne jeg har fået tilbudt. http://www.der.dk/productdetails.aspx?productID=626&parentGroupID=2

3. Jeg har efter jeg har formateret min stationær comp. store problemer med mit netværk og ydeevne. Har opsat den til at køre internet over USB, da min PS3 køre over Lankabel. Men når jeg tænder for computeren, går der som regel et kvarter før den finder ud af at den skal søge net over USB, har adskellige gange installeret USB driveren, men den prøver hele tiden at genoprette netværkskortet?? tror ogå at dette er grunden til at den er blevet mokka langsom. Har hentet windows Registryfix, som finder nogle startup fejl osv. Men er der andre programmer der kan fixe min comp uden at det koster penge??

På forhånd mange mange tak for hjælpen

JeffO

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-08 12:41

1. Hvis du kan finde nogen med en gammel computer (som min) så kan du måske få lidt for RAM blokkene.
2. Den viste bærbare er såmænd ok til prisen, men som næsten altid er med bærbare, grafik kortet er ikke godt nok til spil.
3. du skal ind i netværks indstillinger og så sætte Windows så den ikke automatisk søger efter IP adresse

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 17-01-08 18:58

Vedr. spg. 1) Det RAM er ikke meget værd, prøv at se på qxl.dk, de sælger det for en slik.

Vedr. spg. 2) Den bærbar har nogle udemærkede vilkår for at kunne det du skal bruge den til. Jeg er lidt uenig med o.v.n. mht grafikkortet - umiddelbart vil jeg mene at det kan spille det meste som max kræver Direct X 8/9. Den kan nok ikke spille de nyeste spil som Crysis og Area 51.
En ting man altid skal huske ved en bærbar er, at den ikke yder det samme som en stationær med samme opsætning. Principielt er det ikke hensigtsmæssigt at bruge en bærbar til spil, da spil ofte suger max ydelse fra bærbaren og dermed bliver den belastet max i længere tid. ...men det er en anden historie :)

Vedr. spg. 3) Prøv at deaktiver netværkskortet
- Højreklik på "Denne Computer"
- vælg "Egenskaber" > "Hardware" > "Enhedshåndtering"
- find så det netkort du ikke skal bruge, højreklik på det og vælg "deaktiver"

Held og lykke med det hele :)

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 23-01-08 15:15

Webtytte.

Tak for det dit grundige svar mht bærbaren..

Men mit problem med netværkskortet kan jeg staig ikke få løst, da jeg gang på gang har deaktiveret det og slettet det. men den bliver ved med at aktivere det ved hver opstart..

Accepteret svar
Fra : Webtytte

Modtaget 200 point
Dato : 24-01-08 16:17

Spørgsmål vedr. trådløst netværk:

- Det alm. netkort
1) Har du prøvet at "deaktivere" det almindelige netkort UDEN at slette det? - ellers prøv det.
2) Det almindelige netkort - er det onboard (på bundkortet) eller et PCI-kort (indstikskort)? - Hvis indstikskort - prøv at pille det fysisk ud af maskinen.

- Det trådløse netkort
3) Bruger du den medfølgende driver, eller har du downloadet den nyeste? (prøv den nyeste)
4) Har du installeret noget software (ikke driveren) til styring af dit USB-netkort eller bruger du det indbyggede i Windows?
5) Bruger du noget andet software til styring af dit trådløse netværk?

Bonus-spørgsmål) Det lyder som om du bruger trådløst, fordi din ps3 bruger din eneste kabelforbindelse - er det korrekt? Hvis ja - har du overvejet alternativt at bruge en switch/hub så du kan tilslutte flere maskiner via kabel?

Mvh
webtytte

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 31-01-08 00:32

hejsa webtytte.

jeg har løst problemet selv. formaterede bare og har nu kun enten computeren eller ps3én tilsluttet nettet, indtil jeg får mig taget sammen til at købe en hub.
Men mange tak for dit svar, og jeg kørte det over usb førhen på pc'en

Mange tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : JeffO

Dato : 31-01-08 00:33

Tak for svaret Webtytte.

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 31-01-08 13:02

godt du fik løst det! tak for point! :)