/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvilken bærbar skal jeg købe
Fra : meyerbeyer
Vist : 1089 gange
50 point
Dato : 16-01-08 09:57

Min søn er flittig til at spille spil og skal have en ny computer det skal være en bærbar. Den skal kunne køre spil som football manager mm og samtidigt skal den bruges til skolearbejde. Hvor stor skal den være hvilket mærke osv osv. Håber nogle kan give et bud på dette

Kommentar
Fra : nusermus

Dato : 16-01-08 11:52

ja så skal du nok op i en intel pentium 4 hvis den skal kunne noget og det kan du spørg din forhandler ad hvis den både skal kunne brues til spil og skoleopgaver og en med en stor harddisk i men det hved de alt om de kære forhandler med venlig hilsen nusermus

Accepteret svar
Fra : b-and

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-08 11:52

Forbrugerstyrelsen har lavet et udmærket analyseværktøj til netop det spørgsmål du stiller.

Du kan finde det her > http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/computerbehov/?no_cache=1

Udfyld den sammen med din søn – så for I en afklaring af behovet for hardware. Så kan I søge priser her på EDBpriser > http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp < eller i den lokale ”nørd butik”!!

Held og lykke med den opgave…

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 16-01-08 19:55

til nussermus, pentium 4 kan slet ikke følge med mere ;) og produceres ikke mere i nyere bærbare

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 16-01-08 21:21

Jeg har dårlig erfaringer med ACER Travel Mate.

Har måtte skille mig af med to maskiner, som begge havde samme fejl. De frøs konstant. Fik og vide at fejlen lå i bundkortet.
Vores nabos søn sidder også med en Acer, som han har fået skiftet bundkort i under garanti.

Hvis jeg igen skal have mig en bærbar computer bliver det en HP. Og så skal den være så kraftig som mulig, selvom det koster.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-01-08 21:43

Hvis man vil have kraftig computer til de krævende spil, skal man ikke købe bærbar.

Det er ligesom at forlange en superracercykel, som skal være sammenklappelig.

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 16-01-08 21:44

se www.sddata.dk disse vega bærbare har jeg god erfaring med , når din søn skal kunne spille på en bærbar skal det mindst være denne model eller bedre Vega 1636
Fra: 6.195,-

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 16-01-08 23:17
Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 16-01-08 23:52

Pentium 4 er slet ikke noget værd i en bærbar.

Du skal købe en intel pentium dual core.(læs min mening)

Hvis det han skal spille er sådan noget som football manager og ikke de aller tungest krævende spil, behøver maskinen ikke være så voldsom at den koster en bondegård.

Jeg selv har en LG, som jeg er ganske glad for.

Prøver lige at linke til 2 forskellige bærbare, en i en prisklasse for hvide mennesker og en hgardcore gamer pc i den dyre ende.

Den første her, er den jeg har, jeg har spillet call of duty 4 på den, men det er så nok det mest krævende spil, jeg vil skyde på den kan trække.

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4400910070

Den næste her, er en hardcore gamer pc fra Dell.

http://www1.euro.dell.com/content/products/featuresdetails.aspx/xpsnb_m1730?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&~lt=popup

Mvh. Simmaster

Godkendelse af svar
Fra : meyerbeyer

Dato : 17-01-08 11:27

Tak for svaret b-and. Kunne godt li det med testen takker