/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pære citroen xsara
Fra : metalfaust
Vist : 4619 gange
100 point
Dato : 16-01-08 09:02

Den ene pære i mit venstre forlys er netop gået. Jeg tror det kun er kørelyset, da det lange lys stadig virker + begge lygter stadig blinker når man slår centralllåsen til/fra. Kan jeg selv skifte det - eller er det bøvlet fransk og bør jeg smide den ud til mekanikeren?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-08 09:19

Det ved du bedst selv.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-08 09:34

Den ka du da selv skifte hvis du er lidt fiks på fingrene åbn motorhjelmen og se på bagsiden af lygten der sidde en stor gummimuffe som kan tages af og derinde bag sidder pæren som har to tråde en der er blændet af en lille metalskål kort lys og den ublændede langt lys skift saml og vupti og så en mindre og er det positionslys

Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-01-08 09:36

se lige bort fra "og så en mindre og det er positionslys

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 16-01-08 10:16

Sunowich taler du generelt eller har du kendskab til en xsara?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-01-08 11:50

Generelt og lidt kendskab til den, men lygter er ikke det der er det mest specielle/anderledes i sin opbygning på franske biler.
Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-01-08 11:54

Jeg mener det ikke er en gummi muffe som "fisken"
skriver. Men et plast låg som er låst med en ståltråd bøjle.
alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-01-08 14:57

Du der forurener gummi eller plastic og ja alle pærer forpærer på moderne biler sidder jo ikke fast med gummi .Den er der jo for at der ikke kommer vand ind og selve pæren sidder med en stålbøjle. Og hvor er det irriterende at man ikke kan komme ind på Kandu hver andet øjeblik.

Nå men solen skinner her såe god dag Sunofisken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-01-08 18:09

alimak Gummi / Plastic mener jeg sæføli

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-01-08 22:10

Seføli

alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 08:30

Hvad har du ik fundet ud af det endnu ?????? Nu er det jo blevet lyst igen.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 17-01-08 09:14

Jeg har efter samtale med en mekaniker konstateret, at man for at skifte forlygte - i hvert fald venstre forlygte - skal skrue hele den bøjle som holder lygtens glas/plastik fast foruden kofanger og muligvis også frontpartiet af...

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 17-01-08 20:38

En anden mekaniker skiftede pære i løbet af 0.05. Tak for svaret/opmuntringen - det skal i hvert fald belønnes