/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
sikkerhedskoder til nokia
Fra : Mr_Cool
Vist : 1517 gange
100 point
Dato : 15-01-08 19:07

hej
jeg ville lige høre om nogen ved hvordan man åbner en sikkerhedskode op på en nokia tlf, da jeg har købt af en ven men han kan selv ikke huske og det er ud af garanti perioder om der er en anden måde man kan finde det på?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-08 19:16

Prøv 1234 - jeg kan ikke huske er der fem cifre? for så er det 12345 virker det ikke må du gå til en unlocker..

Søg på unlocker på nettet, så kan du finde en i nærheden af hvor du bor

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-01-08 19:35
Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 13-03-08 07:50

HVis man vil henvise til en unlocker så bør man henvise til www.find-unlocker.dk da alle unlockere står der. Dette er meget bedre end at spamme denne side med en masse link til forskellige unlockere som gør det meget sværere for kunden at overskue...

Når så den ting er slået fast (igen) så kan jeg fortælle at der findes noget der hedder worldunlock. Det er et lille program som du kan bruge til at udregne en master code som du kan bruge i stedet for sikkerheds koden og på den måde ændre den tilbage til 12345.

Det eneste det kræver er at du sæger en lille smule på nettet..
Men det har jeg jo så også gjort for dig.. så er er et direkte link til programmet
http://download1us.softpedia.com/dl/5276238c07f2ffbec3921f27461a360d/47d8cf68/100053880/software/internet/phone_gsm/WorldUnlock_v44_Setup.zip

Hilsen Dan (helloo.dk)

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 10-04-08 16:46

hvis koden på en mobiltelefon er blevet glemt, skal man normalt kontakte nokia el mobilselskabet for at få en ny kode tilsendt, så vidt jeg husker koster det et vist beløb.At mobilen skulle kunne oplukkes på anden vis, ved jeg intet om. Det forekommer mig for let,en telefon kan jo være stjålet, ikke at jeg mener at din er det. held og lykke med oplukningen.

hilsen kolibri

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 10-04-08 17:50

Altså kolibri

Du er et tydelig bevis på at folk kommer med forkerte oplysninger. Hvis du ikke ved hvad du snakker om er det bedst at lukke munden. Du hjælper ikke med sådan en udtalelse som er helt forkert.. Det du snakker om er Pin koden eller Puk koden som har noget med telefonselskabet at gøre og ikke noget med telefonen. Sikkerhedskode er noget man har på selve telefonen og derfor kan dette laves om. Nu er det vist skåret så meget ud i pap at alle burde forstå det.

Så for ikke at få flere af den slags underlige svar ville det måske være en rigtig god ide at lukke spørgsmålet!!!!

Hilsen Dan (helloo.dk)

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 10-04-08 20:14

alså Dan. så må sikkerhedskoden være den som er på nogle telefoner når man køber den med feks. et halv års abonemen, eller er jeg igen galt på den.

kolibri

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 11-04-08 09:19

Du er igen galt på den.. )) Den lås som er på de telefoner man køber med tilskud binderman sig til i 6 måneder. De er Simlåst. Dette betyder at de er låst til det kort fra den bestemte teleudbyder som har ydet tilskudet til telefonen.

En sikkerhedskode som denne tråd handler om er noget man selv kan sætte på sin telefon så ens mand/kone/kæreste/lillebror eller lign ikke kan komme ind og se de frække SMS'er man har skrevet eller de pinlige billeder man har taget.. Det er forbrugeren selv der sætter den kode på. Den er standart på Nokia 12345 men man kan nemt lave den om som rigtig mange mennesker gør. Desværre kan de aldrig huske den..))
Derfor denne tråd..

Håber at du nu ved hvad det er vi snakker om..
Hilsen Dan (helloo.dk)

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 11-04-08 10:48

alså.på min egen telefon har jeg da også ændret min pinkode til en anden end den oprindelige,jeg regnede så med at den bare hed ny pinkode,da telefonen beder om gammel pinkode først, derefter indtast ny kode, at det skulle hedde sikkerhedskode re nyt for mig.hvis jeg glemmer den, skal jeg bruge min pukkode, erden så væk, har jeg et problem. alså, ny pinkode,dvs ændret pinkode er det samme som sikkerhedskode. ok.

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 11-04-08 13:31

Nej.. Ny pin kode er noget der er på kortet... Sikkerhedskode er noget der er i telefonen...
Hvis du ikke kan huske din pinkode kan du bare sætte et andet kort i og telefonen virker igen.. men kan du ikke din sikkerhedskode så er det lige gyldigt hvilket kort du sætter i så vil den have den sikkerhedskode... Hold nu op med at bland de to ting sammen...

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 11-04-08 13:33

Pinkoden tastet forkert 3 gange slår fra og vil have en PUK kode. Den kan du få af dit telefonselskab så opretter man bare en ny PIN kode...

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 11-04-08 16:24

sikkerhedskode? hvor står det i papirene fra køb, og hvorfor bruge noget sådan,pinkoden kan jo ændres så ofte man vil,hvis ingen andre end jeg selv må kunne betjene telefonen.pin koden er da også ret sikker,da man kun kanforsøge tre gange før telefonen lukkes helt. så jeg forstår ikke alt det haløj ang, sikkerhedskode.

Kommentar
Fra : helloo.dk

Dato : 11-04-08 18:08

Faktisk kan de fleste telefoner tændes og kikkes igennem uden simkort i så derfor bruger nogle denne sikkerhedskode...

Du kan finde alt om sikkerhedskode i manualen over telefonen.
Håber nu at du begynder at forstå sammenhængen og forskellen af de 2 ting..))