/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Brugervejledning skal da med?
Fra : jeb3
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 15-01-08 14:04

Jeg har købt en dvd-brænder til min pc hos www.getmore.dk.

For et første fulgte der ingen brugermanual med.
Det kabel jeg har fra den gamle brænder, passer ikke til den nye. Her er der kun et stik.
(Man plejer jo at kunne læse hvilke kabler mm, der skal bruges i manualen)

Jeg henvendte mig selvfølgelig til dem. Svaret var et link til en hjemmeside, der har 8 kabler, hvor ingen passer, samt en oplysning om, at de ikke sælger brugervejledninger med, da de holder priserne nede på den måde.
Men det skriver de bare ikke lige på deres hjemmeside.

jeg mener jo, at købeloven siger, at den SKAL følge med?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-01-08 14:34
Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-08 14:56

Har du købt det online - har du jo 14 dages fortrydelse....

Men kom lige med et link fra PRÆCIS DET PRODUKT du har købt....

Der er jo ikke meget brugsanvisning i et DVD drev (kun EEN knap at trykke på) sååååå

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-01-08 15:02

jeb3 - det svarer til, at du kigger efter brugervejledningen når du skal spise en banan...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 15-01-08 20:14

Nu skrev jeg ikke for at blive gjort nar af.

Det er skam selve det at tilkoble den pc'en der er problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-08 08:39

Der er da ingen der forsøger at gøre dig til "nar".....

Men jeg kan ikke mindes at have købt et drev hvor brugsanvisning vedr. tilslutninger var med.....

Der er jo ikke så meget at tilslutte....

Strøm og data - 2 kabler - der gerne skulle forbinde sig i maskinen i forvejen (og passe) ellers er det jo forkert det du har købt.....

Men lad os nu lige få et link på - så det hele ikke bliver rent gætteri.....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-01-08 14:55

Refi, det var heller ikke din bemærkning jeg var træt af.

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SH%2DS203D%2FBEBE&GroupGuid=4560&SelectedGroup=4560

Og der er INGEN oplysninger om hverken stik eller andet.
Det er bare første gang, jeg møder en DVD-brænder med SATA-stik.
Men jeg er da kommet så langt, at der skal laves en lille ombygning, for at jeg kan slutte den til min cd.
Vejledningen har jeg hentet fra SAMSUNG's hjemmeside.

Men jeg mener bare, der står i købeloven, at der SKAL en vejlednnig med.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-01-08 23:14

Citat
Men jeg mener bare, der står i købeloven, at der SKAL en vejlednnig med.

Ja, men der er lige en lille detalje.

Det drev du har købt er IKKE i en retail forpakning (butikspakning), men derimod i bulk forpakning. Dvs at det som regel leveres i en plastikpose eller papkasse uden tryk og uden noget tilbehør/manualer.
Bulk forpakninger er beregnet til profesionelle (de har jo ikke brug for 500 ens manualer og så er det jo billigere, manualer og fine indpakninger koster penge)

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-08 23:22

lige en lille tilføjelse.
du skrev
Citat
samt en oplysning om, at de ikke sælger brugervejledninger med, da de holder priserne nede på den måde.
Men det skriver de bare ikke lige på deres hjemmeside.

men jo, det står der faktisk.
der står En gros (det samme som bulk)
dette her er sakset fra dit link:
DVD-BRÆNDER SATA Samsung WriteMaster SH-S203D (Sort) - (En gros)DVD±RW (±R D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-08 08:34

Ydermere står der med med store bogstaver i overskriften at det er en SATA disk...

Så ALT er faktisk oplyst på siden....

Jeg forstår så ikke du lige netop har købt DET drev med de få (ingen) tekniske oplysninger der er (og uden billede)

Det er KLART kun et der bør købes af folk der HAR data på præcis det produktnummer....

Så beklager - forretningen er IKKE forpligtiget til at medlevere brugsanvisning..

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 19-01-08 12:17

Jamen tak for svaret.

Jeg var bare ikke klar over, at bulk og engros betød, at der ingen manual er med.

Jeb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-08 14:38

Det er der nok "flere" det ikke er - derfor står der også på siden at brugsanvisninger IKKE medfølger - må siges at være en extra service fra firmaet....

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 08-04-08 08:46

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Tja det viste jeg ikke :D