/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2000 Problem
Fra : Surf
Vist : 368 gange
75 point
Dato : 16-02-03 12:26

jeg har en problem her og det er at når jeg skal bruge et lang ord igen og jeg så kopiet det som str 16 og når jeg så vil indsætte det under et andet ord så bliver det i str 12 og det irrenteret mig noget så grusom

det har sirket noget med det der typografi som når jeg skriver noget først stået der overskrift 1 jeg vil gerne ha at det er normal når jeg åben worf 2000

hvordan gør jeg det

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 16-02-03 13:23

nej nej nej NEJ NEEEEEEEEJ

prøv lige at læste det andet jeg skrev

det jeg vil er at når jeg åben word 2000 så i stedet for i typografi hvor der normalt stodet OVERSKRIFT 1 det overskrift 1 vil jeg ha til normal når jeg åbner word 2000
så hvergang jeg vil åbenet det skal det typografi væk. så fat det dog

hvordan gør man så det

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-02-03 13:35

Jeg er ikke helt med på hvad du mener......er det en fejl der ligger i word, så opdater word her http://office.microsoft.com/danmark/ProductUpdates/default.aspx det kunne måske løse problemet

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-02-03 14:07

Hej Surf,

jeg går udfra at du med str. mener skriftstørelsen på fonten/skrifttypen... hvis det er det du mener, så sker der ind imellem det, at hvis du kopier skrift i størrelsen 16 ind på en linje med størrelsen 12 eller 10, at den kopierede tekst for samme størrelse som den linje den bliver kopieret ind på... så hvis du ønsker alt i dokumentet ska' ha' skriftstørrelse 16, vil jeg forslå dig at markere hele dokumentet og give det skriftstørrelsen 16, så undgår du det...

jeg ved ikke lige om man ka' ændre det, så den giver en skriftstørrelse på 16 istedet for 12 når man åbner word... men ellers ka' du hver gang du åbner et nyt dokument, markere det hele og give det skriftstørrelsen 16...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-02-03 16:29

Jeg har måske fattet det, hvis jeg altså er heldig.
Jeg går ud fra at du åbner et tom dukument, og skal der stå "normal" ved siden af skriftstørrelsen. Det har jeg prøvet et par gange, den viser normal hver gang.
Hvis du åbner et dokument, der er skrevet vil den vise den typgrafi der er brugt da dokumentet blev gemt. Undskyld hvis jeg ikke har gættet rigtigt.
Emesen

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 16-02-03 18:06

nogen gør og nogen gør ikke

for at sige det så her er det jeg vil
når jeg åben word 2000 og skal skrivet i den første linje så bliver det sådan her

linje --- typografi
1 --- oveeskrift 1
2 --- normal
3 --- normal

det skal gerne rettes til eller typografien skal simblet hent væk så det bliver sådan her

linje ---typografi
1 --- normal
2 --- normal
3 --- normal

er i med

Kommentar
Fra : sion

Dato : 20-02-03 17:36

Du skal bare gå ind i Formater eller Funktioner og vælge Typografi...

Dér kan du slette alle de typografier du ikke vil bruge (åbenbart allesammen). Du skal muligvis gemme disse ændringer ved at klikke på "Standard..." eller "normal.dot".

Kommentar
Fra : jysse

Dato : 09-11-03 16:17

Hvis du vil have, at hele siden og alle andre sider i word skal skrives med fx størrelse 16

så kan du ændre således:
formater
skrifttype
ændre din skriftstørrelse til det, du vil have
klik på standard
klik på ja
så bliver skrifttypen og størrelsen, som du vil have.

MEN hvis du arbejder i en "skabelon" - så kan du ikke bruge metoden.

Hvis du bruger at "sample" - dvs låne lidt her og der til din egen tekst - kan du bare bruge formatpenslen.

husk, man skal først redigere, når man er færdig med arbejdet ...

PS. Når budskabet ikke når frem første gang, så er det en god ide, hvis forfatteren spørger sig selv, om han mon har formuleret sig korrekt og tydeligt. DER vil jeg sige, at du har et arbejdspunkt !!!

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 07-03-04 22:22

Hvis du finder (Start -> Søg) og sletter filen: Normal.dot Og derefter starter Word op, så har Word dannet en ny "Normal.dot" som er magen til den der er ved en nyinstallation.

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 20-04-05 09:05

Åbn Word - nyt dokument. Vælg "Marker alt" i menuen "rediger" - tryk delete, for at slette evt. "skjult" formatering.

Vælg den skrifttype/størrelse du ønsker i menuen formater - skrifttype - klik herefter på standard. Der vil herefter komme et pop-up vindue, hvor du skal bekræfte at du vil ændre standarden i normal.dot. Dvs at det er såadn den åbner hver gang.

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 07-11-06 16:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål